Giełdowa spółka liczy, że gra odniesie jeszcze większy sukces niż obecny hit "Layers of Fear", którego produkcja kosztowała ok. 2 mln zł a już przyniosła 8 mln zł przychodu.
Bloober „Observera" prezentował za zamkniętymi drzwiami na lutowej konferencji branżowej DICE w Las Vegas. We wtorek pokazała grę polskim dziennikarzom. – To prawdopodobnie pierwszą w historii branży elektronicznej rozgrywki gra z gatunku "cyberpunk horror". Po wielu spotkaniach w Las Vegas i Kalifornii jesteśmy pewni, że mamy w swych rękach jak dotychczas najlepszą naszą produkcję – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Spółka prowadzi obecnie rozmowy z wydawcami. Od ich wyniku zależy dokładna data premiery, a co za tym idzie również harmonogram wydawniczy na poszczególne platformy. – Jeśli się zdecydujemy na wydawcę wówczas w jego gestii będzie wyznaczenie daty premiery – wyjaśnia prezes.
Krakowski developer trafia ze swoją produkcją w okres niezwykle sprzyjający gatunkowi cyberpunk. Nad swoimi produkcjami w tym klimacie pracuje między innymi telewizja HBO i Netflix. Komiksy opracowują Marvel i DC Comics. Nad grą w tym klimacie pracuje także CD Projekt, studio, które ma na koncie światowy hit – „Wiedźmina". – Z CD Projekt jesteśmy w stałym kontakcie. Wiemy, że oni mają swoją produkcję „Cyberpunk 2077", ale w żaden sposób ze sobą nie konkurujemy – zapewnia Piotr Babieno.
Bloober Team zapewnia, że „Observer" w ramach przeprowadzonych testów już na tym etapie zbiera opinie bardziej przychylne niż największy dotychczasowy sukces krakowskiego studia – „Layers of Fear" („LoF").