Vivid Games prowadzi zaawansowane prace nad nową grą z gatunku „Action&Adventure". Premiera planowana jest na I kwartał 2014 r. Tytuł szykowany jest na platformy mobilne z systemami operacyjnymi iOS (Apple) i Android. – Z czasem gra może też pojawić się w wersjach na inne platformy, w tym tradycyjne – mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Nie chce ujawnić więcej szczegółów. Kolejne informacje mają być zaprezentowana na sierpniowych targach Gamescom w niemieckiej Kolonii.

Produkcją gry zajmie się specjalnie powołana do tego spółka celowa. Vivid Games, wspólnie z Polish Giza Ventures (jest udziałowcem technologicznej firmy) będą mieli w niej 60 proc. udziałów. Pozostałe obejmie Platige Image. Podmiot, który przygotowywał m.in. filmy (trailery) dla „Wiedźmina 2" i „Wiedźmina 3" oraz „Cyberpunk 2077" (wszystkie gry powstały lub powstają w studio CD Projekt Red) będzie odpowiadał za koncepcję wizualną i produkcję materiałów graficznych. – Od dawna szukaliśmy pomysłu na bezpośrednie wejście w branżę gier – wyjaśnia Arkadiusz Dorynek, członek zarządu firmy odpowiedzialny za finanse. Przyglądaliśmy się wielu spółkom. Zdecydowaliśmy się na Vivid Games. Wierzę, że nasz pierwszy produkt będzie stanowił nową jakość w branży gier – dodaje.

Budżet gry będzie największy w historii Vivid Games. – Koszt produkcji przekroczy na pewno 1 mln zł. Do tego należy doliczyć co najmniej kilkaset tysięcy na promocję i marketing – stwierdza Kościelny. Inicjatorzy pomysłu liczą, że współpraca będzie kontynuowana również przy kolejnych wspólnych projektach.

Kościelny zapowiada na ten rok jeszcze kilka innych, mniejszych premier. Przyznaje, że spółka koncentruje się jednak na grze „Real Boxing", która zadebiutowała pod koniec 2013 r. – Wprowadzamy ją na kolejne platformy – oświadcza. W tym roku sprzedaż gry powinna przekroczyć 0,5 mln kopii.

Prezes technologicznej spółki nie przedstawiła prognoz na 2012 r. – Z kwartału na kwartał nasze wyniki są coraz lepsze. Celujemy, żeby również cały rok był lepszy niż poprzedni. Jest to w naszym zasięgu – stwierdza. Nie rozwija tematu. W 2012 r. Vivid Games miał 5,08 mln zł przychodów (wzrost o ponad 100 proc. rok do roku). Zysk operacyjny sięgnął 0,65 mln zł (wzrost o 76 proc.) a netto 0,44 mln zł (92 proc.).