"Godfire: Rise of Prometheus" – taki tytuł będzie nosiła nowa produkcja Vivid Games. Technologiczna firma, której akcjami można handlować na NewConnect, pracuje nad tą pozycją już od kilku miesięcy. Za jej stworzenie odpowiada spółka celowa, w której partnerami są Platige Image (firma przygotowywała m.in. trailery do „Wiedźmina 2" i „Wiedźmina 3" oraz „Cyberpunk 2077") oraz Giza Polish Ventures (fundusz jest współudziałowcem Vivid Games). Pierwsze pokazy nowej gry odbędą się na rozpoczynających się w środę targach branżowych „Gamescom" w niemieckiej Kolonii. Premiera tytułu jest zaplanowana na I kwartał 2014 r. Będzie dostępny na telefony komórkowe i tablety z systemami iOS i Android.
Przedstawiciele giełdowej spółki nie ukrywają, że "Godfire: Rise of Prometheus" jest najważniejszą produkcją w historii Vivid Games. Jej budżet to minimum 1 mln zł. Do tego trzeba doliczyć koszty promocji, które wyniosą kilkaset tysięcy złotych. – Nawet najlepszy produkt na świecie nie sprzeda się bez odpowiedniej promocji i marketingu, zwłaszcza w takiej branży jak nasza, gdzie rocznie pojawia się tak dużo produktów – uzasadnia Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
„Godfire: Rise of Prometheus" będzie gra typu „Action & Adventure" inspirowana grecką mitologią. – Gra bdzie miała własny odrębny styl wizualny, stworzony poprzez zmieszanie klasycznej greckiej estetyki z nowymi futurystycznymi elementami – zapowiada Kościelny. "W grze, gracze wcielają się w rolę Prometeusza, który wyrusza w misji odzyskania boskiej iskry dla świata śmiertelnych. Godfire: Rise of Prometheus bedzie pełen niebezpiecznych postaci i złych bogów znanym fanom mitologii greckiej. Podczas eksploracji świata, walki z przeciwnikami oraz rozwiązywaniu zagadek, gracze będą mieli pełną kontrolę nad poczynaniami głównego bohatera" – opisuje swoją produkcję Vivid Games.
Kierowana przez Kościelnego spółka miała w I półroczu 2,78 mln zł przychodów wobec 1,53 mln zł rok wcześniej. Zysk netto sięgnął 0,19 mln zł wobec niewielkiej straty rok wcześniej. Poprawa wyników to m.in. efekt dobre sprzedaży gry "Real Boxing", która zadebiutowała jesienią ub.r. W 2012 r. Vivid Games miał 5,08 mln zł przychodów (wzrost o ponad 100 proc. rok do roku). Zysk operacyjny sięgnął 0,65 mln zł (wzrost o 76 proc.) a netto 0,44 mln zł (92 proc.).