Bloober Team: Będzie gra dla Google’a

Krakowski producent gier zmienił kalendarz premier. Wszystkie kluczowe tytuły krakowskiej spółki trafią na rynek później, niż początkowo planowano.

Aktualizacja: 06.02.2017 14:27 Publikacja: 27.10.2016 06:00

Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu, przesunięcia w dotychczasowym harmonogramie tłumaczy rekomendacją wydawcy, firmy Aspyr, ale także niezapowiedzianym wcześniej wprowadzeniem na rynek jeszcze w tym roku gry „Layers of Fear: Solitude" („LoF") na platformę Google Daydream VR.

- Nie chcieliśmy, aby tytuły się kanibalizowały - mówi „Parkietowi" Piotr Babieno.

Poza tym w styczniu 2017 r. premierę ma mieć gra innego producenta, ale również w gatunku horror. Chodzi o „Resident Evil VII". Stąd Bloober Team zdecydował, by gra „Observer", która jest już niemal gotowa, zamiast planowej premiery w końcówce tego roku pojawiła się w sprzedaży w I poł. 2017 r. Jak zdradził nam prezes Babieno, swojego głosu bohaterowi gry udzieli znany hollywoodzki aktor.

Jeszcze w bieżącym roku zadebiutować miały też „Scopophobia" i pierwszy z pięciu epizodów gry „Medium". Według nowego harmonogramu ten pierwszy tytuł pojawi się na rynku dopiero w II poł. 2017 r., a „Medium" - na przełomie 2017 i 2018 r. Studio nie ujawnia konkretnych dat.

Inwestorzy na te informacje zareagowali nerwowo. W środę w ciągu dnia za akcje krakowskiego producenta płacono 65 zł, czyli o 5 proc. mniej niż na zamknięciu wtorkowej sesji. Od początku roku papiery spółki zdrożały jednak o 128 proc.

Zarząd Bloober Teamu uspokaja jednak i przekonuje, że zmieniony plan wydawniczy w żaden sposób nie wpłynie na wyniki roczne game developera. - Jeszcze w I połowie listopada zadebiutuje „LoF" na platformę Google Daydream VR. To tytuł, który Google sfinansował w całości. Dodatkowo wydawca otrzymał bardzo duże środki na promocję tej gry - przekonuje prezes Babieno.

Bloober Team zapowiada, że w przyszłym roku zamierza zacząć samodzielnie wydawać gry (dotyczy to „Scopophobii" i „Medium"). - A to oznacza, że wpływy z tych tytułów będą dużo wyższe - tłumaczy Babieno.

W przyszłym roku krakowski producent uruchomii też spółkę w Kalifornii, która będzie oddziałem marketingowo-sprzedażowym grupy. – To niezbędne, bo w ciągu 2–3 lat zamierzamy zostać globalnym liderem produkcji gier z gatunku horror psychologiczny - wyjaśnia. Jak dodaje, spółka będzie więc bić się o segment wart około 1 mld dol.

Bloober Team w I półroczu 2017 r. planuje przenieść akcje z NewConnect na główny parkiet. Nie będzie jednak emisji. Spółka w listopadzie wybierze dom maklerski, który zajmie się tym procesem. Prospekt emisyjny ma być gotowy jeszcze przed świętami.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?