Gra jest jedną z kilkunastu dostępnych obecnie na nową platformę VR, jedną z najlepiej wyglądających produkcji na systemy VR oraz jedynym horrorem na platformie Daydream. Według przedstawicieli studia w znaczący sposób umacnia to Bloober Team w roli kluczowego twórcy horrorów psychologicznych.

- „Layers of Fear", w którego zagrało już blisko pół miliona graczy, jest wymieniany przez czołowe magazyny piszące o VR jako jeden z najważniejszych tytułów na Google Daydream. Gra zdaniem beta testerów jest jedną z najlepiej wyglądających pozycji na systemy VR uwzględniając te stacjonarne - podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Jak dodaje, spółka otrzymała już kilkanaście ofert współpracy od firm zainteresowanych tworzeniem projektów VR.

Premiera Google Daydream miała miejsce 10 listopada. „Layers of Fear: Solitude" pojawi się w tzw. oknie startowym, czyli będzie jedną z kilkunastu gier dostępnych na nową platformę. Przez najbliższe kilka miesięcy „Layers of Fear: Solitude" będzie miał szeroko zakrojoną kampanię promocyjną wspieraną przez Google. - „Layers of Fear: Solitude" to dodatkowe, nieplanowane źródło przychodów. Wpływy ze sprzedaży będą rozliczane kwartalnie, ale ważne jest to, że spółka będzie partycypować w zyskach już od pierwszej sprzedanej kopii - zapowiada Babieno.

Analitycy przewidują, że do końca I kw. przyszłego roku nabywców znajdzie 450 tys. urządzeń Daydream, a platforma ta wyprzedzi zarówno Oculus Rift, jak i HTC Vive. W 2020 liczba użytkowników ma wzrosnąć do 20 mln.