Grupa Artifex Mundi przeprowadzi emisję akcji

Producent gier chce pozyskać pieniądze na dalszy rozwój biznesu. Na razie jego notowania mocno odstają od wycen konkurentów. To się zmieni?

Publikacja: 09.06.2018 09:40

Grupa Artifex Mundi przeprowadzi emisję akcji

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

GG Parkiet

Ze spokojem zareagowali inwestorzy na informację o uchwaleniu emisji akcji w spółce Artifex Mundi. W piątek po południu jej kurs się nie zmieniał i wynosił 7 zł. W planach jest podwyższenie kapitału w drodze emisji do prawie 1,4 mln akcji serii D. Zostaną zaoferowane w emisji prywatnej. Założyciele spółki (skupieni w mającym blisko 31 proc. głosów porozumieniu) deklarują, że wezmą udział w emisji.

Branżowe oferty

Akcjonariusze upoważnili zarząd do określenia ceny emisyjnej. Zdaniem władz spółki obecna wycena nie odpowiada rzeczywistej wartości Artifeksu. Sygnalizują również, że kurs akcji nie będzie najistotniejszą determinantą ceny emisyjnej. Pozyskane pieniądze spółka chce przeznaczyć na rozwój w trzech kategoriach: gier HOPA (ang. Hidden Object Puzzle Adventure), premium i free-to-play (darmowe z opcją mikropłatności). Objęcie nowych akcji ma nastąpić nie później niż do końca października.

Po kapitał od akcjonariuszy na razie nie zamierzają sięgać pozostali producenci gier notowani na rynku głównym. Natomiast większą aktywność emitentów widać na NewConnect. O ofercie akcji zdecydowali niedawno akcjonariusze The Farm 51. Gliwickie studio chce pozyskać pieniądze na samodzielne wydanie gry "The World War 3". Jest przekonane, że będzie ona hitem. Spółka wcześniej podjęła próbę sfinansowania gry poprzez emisję obligacji, ale ze względu na ostatnie zawirowania na rynku długu nie udało jej się pozyskać wystarczających środków. Oceniła, że istnieje za duże ryzyko, że nie uda się ich pozyskać w bliższej przyszłości – stąd decyzja o emisji akcji.

Trwają też oferty spółek, które dopiero wybierają się na parkiet. Wśród nich jest Moonlit – studio specjalizujące się w tworzeniu gier na zlecenie oraz rozwijające produkcje własne. 30 proc. jego akcji ma giełdowy PlayWay. Moonlit chce pozyskać do 2 mln zł. Zapisy na akcje można składać do 12 czerwca, a do 14 czerwca planowany jest przydział. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój działalności związanej z produkcją i wydawnictwem gier. Debiut na NewConnect zaplanowano na czwarty kwartał.

Segment mobilny rośnie najszybciej

Rynek gier podzielony jest zasadniczo na trzy segmenty: tytuły na komputery PC, konsole i na urządzenia mobilne. Ten ostatni rośnie najszybciej. To w nim specjalizuje się notowany na NewConnct T-Bull, który właśnie pochwalił się, że „Moto Rider GO" (najpopularniejsza gra studia) cieszy się dużym zainteresowaniem nawet półtora roku po rynkowym debiucie. Ostatnie dwa tygodnie przyniosły twórcom prawie 5 milionów nowych pobrań za sprawą nowej aktualizacji. Studio zamierza dalej odcinać kupony od tej produkcji i zapowiada kolejną część – „Moto Rider GO 2".

W piątek na rynek trafiły też dobre wieści od Vivid Games: jego tytuł „Space Pioneer" zanotował ponad 400 tys. pobrań w ciągu tygodnia od premiery. Vivid pochwalił się, że gra notuje bardzo wysokie, bliskie maksymalnym, oceny graczy (średnio 4,8/5). W pierwszym tygodniu dystrybucji w rankingach sklepu Apple App Store uplasowała się w TOP 10 najczęściej pobieranych gier w ponad 100 krajach.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?