Poniedziałkowa sesja była drugą z rzędu, na której papiery City Interactive mocno traciły na wartości. W piątek kurs zniżkował 6,15 proc. Przejściowo przecena wynosiła nawet 8,06 proc. W poniedziałek przed południem akcje taniały kolejne 14,3 proc. do 18,07 zł. To najniższy kurs od września ub.r., gdy spółka po raz kolejny przełożyła datę premiery (łącznie przesuwana była siedmiokrotnie) gry „Sniper 2". Dwudniowa przecena wynosiła prawie 20 proc. Po południu kurs zaczął odrabiać wcześniejsze straty ale po godz. 16 przecena nadal wynosiła 8 proc. a papiery kosztowały po 19,4 zł.

Wyprzedaż City Interactive jest reakcją na opublikowany przed rozpoczęciem piątkowych notowań raport finansowy spółki za I kwartał. W tym okresie technologiczna spółka miała 23,9 mln zł zysku netto. Przychody sięgnęły blisko 80 mln zł. Obie pozycje były wyraźnie lepsze niż rok wcześniej. Dane nie były jednak zaskoczeniem bo już kilka tygodni wcześniej City Interactive przedstawiło szacunkowe rezultaty za ten okres.

Inwestorów rozczarowały dane dotyczące sprzedaży „Snipera 2", który zadebiutował w połowie marca. Spółka poinformowała, że sprzedała już 1,1 mln kopii gry. Jednak, jak przyznał na konferencji prasowej Marek Tymiński, prezes City Interactive, podawana liczba dotyczyła egzemplarzy sprzedanych do sieci handlowych. Klienci tak naprawdę kupili niespełna 0,5 mln kopii. Tymiński nie ukrywał ponadto rozczarowania kiepskimi notami i opiniami, jakie zbierała stworzona kosztem 20 mln zł (do tego trzeba dodać 10 mln zł na promocję) gra. Pierwsza część sagi kosztowała ledwie 3 mln zł a zbierała takie same punktacje za jakość. City Interactive liczy, że do końca roku sprzedaż (liczona wciąż jako sprzedaż do sieci handlowych) sięgnie 1,5 mln kopii. W wypracowaniu takiego wyniku pomóc mają m.in. planowane już od czerwca/lipca obniżki cen. Inwestorzy, patrząc na zachowanie notowań na dwóch ostatnich sesjach, podchodzą do tych założeń z dużą ostrożnością.

Rynek z dużą ostrożnością podchodzi też do kolejnej, planowanej na ten rok premiery ze stajni City Interactive. Gra „Alien Rage" (d. „Alien Fear") będzie sprzedawana jedynie w wersji cyfrowej przez Internet. Ma kosztować 15-20 USD za sztukę z czego producent inkasował będzie aż 70 proc. Data premiery nie jest znana. Szczegóły mają być ujawniona na czerwcowych targach branży gier komputerowych w Los Angeles.