City Interactive: w 2014 roku dwie duże premiery

Giełdowy producent gier, jak twierdzą jego przedstawiciele, sprzedał już 1,2 mln kopii „Snipera 2".

Publikacja: 14.06.2013 06:13

Lords of the Fallen

Lords of the Fallen

Foto: spółka

City Interactive zapowiada na przyszły rok dwie bardzo ważne premiery. Na rynek mają trafić „Lords od the Fallen" i „Enemy Front". Daty wydania tytułów, w tym to, w jakiej kolejności się ukażą, pozostają jednak tajemnicą.

Mocne uderzenie

Pierwszy tytuł reprezentuje gatunek gier fabularnych RPG, w którym do tej pory spółka nie miała żadnych doświadczeń. Nad produkcją pracuje Tomasz Gop, który wcześniej, jeszcze w CD Projekcie, był zaangażowany w tworzenie obu części „Wiedźmina". Pierwsze prezentacje „Lords of the Fallen" odbyły się na zakończonych w czwartek targach gier komputerowych E3 w Los Angeles (największa branżowa impreza tego typu) i spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem. – „Lords od the Fallen" zadebiutuje na komputerach PC i konsolach nowej generacji – zapowiada Marek Sokolski, dyrektor ds. strategii City Interactive.

Nie zdradza budżetu produkcji ani spodziewanych wolumenów sprzedaży. Zwraca uwagę, że gry RPG nie cieszą się aż tak dużą popularnością jak np. strzelanki (shootery). – To pozycje dla wymagających graczy, którzy są gotowi spędzać przy nich długie godziny – wyjaśnia Sokolski.

Druga z przyszłorocznych premier, czyli „Enemy Front", skierowana będzie do zdecydowanie bardziej masowego odbiorcy. – Strzelanki z okresu II wojny światowej od zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem fanów – zwraca uwagę Sokolski. City Interactive pracuje nad tym tytułem od kilku kwartałów. Prace zostały jednak na jakiś czas zamrożone, bo spółka musiała skupić się na dokończeniu „Snipera 2". Premiera tego tytułu była aż siedmiokrotnie przesuwana, ostatecznie zadebiutował wiosną tego roku.

Według Sokolskiego „Enemy Front" będzie najważniejszym tytułem w historii spółki. Związany z tym będzie wysoki budżet. City Interactive liczy też na rekordową sprzedaż. Ma być wyższa niż pierwszej części „Snipera", którego do tej pory, jak twierdzą przedstawiciele spółki, kupiło około 3,5–3,6 mln fanów. Więcej szczegółów na temat tej pozycji City In-teractive chce pokazać na targach Gamescom w nie-mieckiej?olonii pod koniec sierpnia. Tytuł zostanie wydany na PC oraz konsole PS 3 i Xbox 360. – Baza użytkowników obu konsol to około 150 mln osób. Ich producenci nie zamierzają z nich rezygnować i liczą, że docelowo łączna sprzedaż sięgnie 200 mln urządzeń. Dla naszej gry to lepszy wybór niż nowe konsole, które dopiero wejdą na rynek – mówi Sokolski.

1,2 mln kopii „Snipera 2"

Twierdzi, że City Interactive jest zadowolone ze sprzedaży „Snipera 2", który zadebiutował równocześnie na konsole PS 3 i Xbox 360 oraz komputery PC. Premierowy nakład, który przekroczył 1 mln kopii, powoli znika ze sklepów. Dlatego spółka wysyła kolejne dostawy. Jak podaje Sokolski, obecnie sprzedaż, rozumiana już jako liczba kopii przekazanych sprzedawcom (a nie nabytych przez klientów) sięga już około 1,2 mln egzemplarzy. Z tego około 10 proc. rozeszło się w dystrybucji cyfrowej, której rentowność jest wyższa niż w kanale tradycyjnym.

City Interactive szykuje na ten rok jeszcze jedną premierę. Na rynek, zapewne jesienią, trafi gra „Alien Rage", której premiera również była?uż?ielokrotnie przekładana (wcześniej funkcjonowała pod tytułem „Alien Fear"). – Początkowo tę pozycję miała wyprodukować The Farm 51 (spółka z New Connect – red.). Nie byliśmy?ednak?a-dowoleni??fektów?rac i półtora roku temu zde-cydowaliśmy, że stwo-rzymy?ą?łasnymi siłami – wyjaśnia przedstawiciel City Interactive. Przyznaje, że prace nad grą kosztowały ponad 5?ln zł. Będzie ona sprzedawana wyłącznie w postaci cyfrowej na pecety oraz?bie?onsole starszej generacji – po 15–20 USD za egzemplarz. „Alien Rage" reprezentuje gatunek strzelanek i też był pokazywany na E3 w Los Angeles.

[email protected]

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza