Na warszawskim parkiecie już niedługo pojawi się QubicGames, zajmujący się produkcją gier przeznaczonych na konsole oraz gier mobilnych. Chce zadebiutować na NewConnect do końca czerwca. Właśnie poinformował o rezultatach oferty publicznej. Przydzielił łącznie 2,1 mln. akcji serii C i pozyskał środki w wysokości 4,2 mln zł.
Spółka przydzieliła wszystkie oferowane akcje w transzy małych inwestorów, a poziom redukcji zapisów wyniósł 64,5 proc. Natomiast w transzy dużych inwestorów przydzielonych zostało 1,6 mln akcji. Cena emisyjna akcji wynosiła 2 zł, a ich oferującym był DM BOŚ.
Środki pozyskane przez QubicGames zostaną przeznaczone na produkcję nowych gier oraz na ich promocję. Spółka planuje również rozwijać portal B2B AdoptMyGame oraz Program Independers.
„Jesteśmy zadowoleni z wartości emisji oraz zainteresowania, jakim cieszyły się akcje QubicGames. Sumarycznie zapisy na obie transze akcji przekroczyły liczbę 3 milionów akcji. Środki pozyskane z emisji umożliwią nam realizację kluczowych projektów Spółki - produkcję dwóch gier wieloplatformowych, w tym najważniejszej produkcji w tym roku - „Robonauts", produkcję gier mobilnych, promocję i wydawanie gier, komercjalizację portalu AdoptMyGame oraz uruchomienie programu Independers – mówi, cytowany w komunikacie, Jakub Pieczykolan, prezes QubicGames. Dodaje, że dzięki środkom z emisji spółka podtrzyma dynamiczny rozwój zespołu, co umożliwi w perspektywie roku stworzenie trzech niezależnych zespołów produkcyjnych.
QubicGames to studio deweloperskie, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. Spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się również produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. W 2016 r. miała miejsce ogólnoświatowa premiera dystrybuowanej w modelu Free2Play gry „Geki Yaba Runner", która została wyprodukowana przez QubicGames i jest przeznaczona na urządzenia z systemem iOS/Android. Spółka zajmuje się obecnie produkcją gry „Robonauts", a jej premierę przewidziano na IV kwartał 2016 r. W 2016 r. ma również nastąpić debiut gry „Air Race Speed" na konsolę PS Vita w modelu Premium oraz urządzenia z systemem iOS/Android w modelu Free2Play.