Tylko w III kw. 2016 r. spółka zarobiła ponad 2 mln zł, co oznacza wzrost o 410 proc. Od początku lipca do końca września przychody Bloober Team wzrosły o 100 proc., do poziomu 10,8 mln zł.
Studio po trzech kwartałach wypracowało w sumie 6,9 mln zł zysku brutto (0,5 mln zł rok temu). Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły w omawianym okresie o prawie 405 proc., do kwoty 6,8 mln zł. - Prezentowane wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Już teraz wiemy, że jest to historycznie rekordowy rok, a przed nami jeszcze czwarty kwartał, który zapowiada się równie interesująco - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
W tym roku spółkę czeka jeszcze premiera „Layers of Fear: Solitude" na platformę Google Daydream VR, a wynikach IV kw. widoczna będzie również sprzedaż „Layers of Fear" w okresie Halloween, który jest tradycyjnie najbardziej sprzyjającym momentem na sprzedaż horrorów. A to właśnie w takiej tematyce gier specjalizuje się Bloober Team.
W przyszłym roku studio szykuje premiery przynajmniej dwóch kolejnych tytułów. Pierwszym będzie „Observer", który pojawi się na rynku w I półroczu 2017 r. Na rynku zadebiutuje również „Scopophobia". - Terminy wydania gier związane są z harmonogramem i warunkami dotacji jakie uzyskaliśmy na ten cel. Ponadto kolejne tytuły planujemy wydawać samodzielnie, do czego chcemy solidnie się przygotować. To z kolei oznacza, że wpływy ze sprzedaży „Scopophobii" i „Medium" będą dużo wyższe niż w przypadku posiłkowania się pomocą wydawcy - podkreśla Piotr Babieno.
Strategia Bloober Team zakłada, że w ciągu trzech lata krakowski developer stanie się największym producentem horrorów psychologicznych na świecie.