Vivid Games pracuje nad dwoma dużymi premierami

Bydgoskie studio zapowiada kolejne gry tzw. free2play – do końca przyszłego roku chce mieć w portfolio 10 takich tytułów. Z kolei krakowski iFun4all wznawia projekt zawieszony w 2015 r.

Publikacja: 27.09.2017 06:22

Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, uważa, że spółka ma potencjał, by stworzyć grę, która będzi

Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, uważa, że spółka ma potencjał, by stworzyć grę, która będzie hitem dużego kalibru.

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

„Space Pioneer" i „Metal Fist" to dwie największe od ponad półtora roku premiery szykowane przez Vivid Games. Nowe gry mobilne mają być dla spółki przełomowymi. – Oba tytuły, nad którymi obecnie pracujemy, są na znacznie wyższym poziomie zaawansowania i mają szansę osiągnąć znacznie większy sukces niż wszystko, co stworzyliśmy do tej pory – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes studia, które ma na koncie hitową serię „Real Boxing" (od pięciu lat przynosi ona spółce co roku stabilne, kilkumilionowe przychody).

Nowe gry w IV kwartale

„Space Pioneer" i „Metal Fist" mają być grami typu free2play, co oznacza, że za ich pobranie nie będzie trzeba płacić (będzie możliwość dokonywania mikropłatności w trakcie rozgrywki). Produkcje obecnie znajdują się w fazie tzw. soft-launch. – Kolejne aktualizacje pokazują wzrost metryk, z których jesteśmy zadowoleni – podkreśla prezes Kościelny.

Kosztowne prace nad tymi dwoma projektami mocno odbiły się na wynikach bydgoskiego producenta. Strata netto w spółce po I półroczu 2017 r. sięgnęła 0,86 mln zł (przy 2 mln zł zysku rok wcześniej). Przychody firmy w tym okresie spadły o 1/3, do 9,46 mln zł.

Remigiusz Kościelny tłumaczy, że na takie wyniki wpływ miały inwestycje związane ze zbliżającymi się premierami największych od półtora roku tytułów. – Oczekiwania graczy i wymagania rynku są coraz większe. Aby im sprostać i osiągnąć światowy sukces, gry muszą być perfekcyjnie wykonane w wielu obszarach. Wiele z tych obszarów doskonalimy od lat. Uważam, że stan naszej obecnej wiedzy pozwoli nam na stworzenie gry, która w najbliższym czasie będzie hitem dużego kalibru – przekonuje szef Vivid Games.

Nic nie wskazuje na to, by drugie półrocze przyniosło radykalną poprawę wyników finansowych. Te – wedle prognoz Kościelnego – będą podobne do uzyskanych w I i II kwartale br. Jego zdaniem wyniki powinny zacząć zmieniać się wraz z wychodzeniem na rynek nowych gier w IV kwartale, kiedy to „Space Pioneer" i „Metal Fist" zasilą rosnące portfolio tytułów free2play bydgoskiego game developera. Do końca 2018 r. spółka zamierza posiadać już w sumie 10 takich pozycji. Wśród nich będzie też zapowiedziany w lipcu „Moto: Hot Tracks", który do odbiorców trafi w I półroczu 2018 r.

Odświeżanie projektu

GG Parkiet

Do kolejnej premiery przymierza się natomiast iFun4all. Notowana na NC spółka z krakowskiej grupy Bloober Team w pierwszych dniach listopada br. pokaże grywalną wersję „Blind'n'Bluff" – na razie na zamkniętych pokazach podczas paryskiej imprezy Game Connection. Nowa gra zostanie zaprezentowana wydawcom.

Mówienie jednak o „Blind'n'Bluff" jako o nowym produkcie nie jest do końca prawdziwe. Prace nad tym tytułem prowadzone były już bowiem wcześniej, ale projekt zawieszono w 2015 r. Krakowskie studio teraz odświeża koncept. Próbki były pokazywane już na GamesIndustry.biz Investment Summit. – Odświeżony pitch gry zebrał bardzo pozytywne oceny – zapewnia Michał Mielcarek, prezes iFun4all.

Ostatnia gra spółki – „Serial Cleaner" – otworzyła przed nią możliwości współpracy z szerokim gronem światowych wydawców, a iFun4all nawiązał nowe kontakty, co teraz studio zamierza wykorzystać. – Zyskaliśmy poważanie w oczach partnerów biznesowych, co zdecydowanie ułatwi ewentualną współpracę przy „Blind'n'Bluff". Poza tym zyskaliśmy nowe umiejętności – dodaje prezes iFun4all.

Chodzi o rozwiązania z zakresu real world data (element rozszerzonej rzeczywistości), które spółka wprowadza w swoich tytułach.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?