Była to reakcja na serię niekorzystnych informacji – dotyczyły słabych wyników za 2018 r. i wysokich odpisów na sporą część projektów. Pytanie, czy po takich gruntownych porządkach spółka zacznie pokazywać lepsze wyniki. Zarząd przekonuje, że tak.
W 2018 r. jej przychody wyniosły niewiele ponad 20 mln zł, strata operacyjna zbliżyła się do 13 mln zł, a na poziomie netto wyniosła 10,5 mln zł. Spółka na razie podała tylko wybrane dane, raport roczny trafi na rynek 17 kwietnia.
Duże nadzieje zarząd pokłada w grze „Bladebound", ale i tak zdecydował o zrobieniu na nią odpisu w wysokości 3,9 mln zł. Podkreśla, że przedmiotem odpisu są starsze komponenty gry, które w wyniku aktualizacji zmieniającej od podstaw warstwę techniczną nie będą już dalej wykorzystywane przez obecną wersję aplikacji. To nie koniec odpisów. W oparciu o przeprowadzone testy na utratę wartości Artifex podjął też decyzję o odpisach na projekty „My Brother Rabbit" oraz „Irony Curtain" na łączną kwotę 4,6 mln zł.
Zapadła też decyzja o rezygnacji z niektórych gier i projektów. Zrobiono na nie odpis w wysokości 8,5 mln zł (to 100 proc. ich wartości bilansowej). Zarząd przekonuje, że ta decyzja pozwoli spółce skoncentrować się na najbardziej perspektywicznych tytułach.