W niespełna 10 godzin gra „Lust from Beyond" z portfela Movie Games osiągnęła w serwisie Kickstarter zakładany podstawowy cel finansowy. Ten psychologiczny horror z elementami erotyki i okultyzmu nawiązuje do poprzedniego projektu „Lust for Darkness", na który zbiórka też odbywała się w ramach kampanii crowdfundingowej. Wtedy koszty produkcji gry zwróciły się już w 24 godziny po premierze. Jej twórcy liczą, że historia się powtórzy.
W finansowanie społecznościowe mocno wierzy też WarSaw Games (wkrótce Play2Chill), który rozpoczął kampanię projektu „Counter Terrorist Agency". Ze zbiórki, która ruszyła pod koniec kwietnia i prowadzona będzie przez 30 dni, spółka chce pozyskać 10 tysięcy dolarów kanadyjskich. Premierę tytułu zaplanowano na IV kwartał. „Counter Terrorist Agency" to gra o współczesnej agencji wywiadu, której zadaniem jest wykrywanie i zapobieganie potencjalnym zagrożeniom terrorystycznym.
Trampolina do debiutu
– Kickstarter to bardzo fajne narzędzie promocyjne, ponieważ już na wczesnym etapie dostajemy możliwość weryfikacji projektu. Gracze decydują własnym portfelem, a to bez wątpienia najbardziej miarodajny feedback – mówi Tomasz Róziecki, współzałożyciel WarSaw Games. Dodaje, że umiejętnie przeprowadzona kampania może być swoistym programem lojalnościowym z dużym prawdopodobieństwem, że gracze powrócą do nas przy kolejnych zbiórkach.
– „Counter Terrorist Agency" to nasza pierwsza kampania na tej platformie, ale już widzimy w tym spory potencjał. Po zaledwie dwóch dniach, kampania została sfinansowana niemal w 50 proc. Zatem istnieje spore prawdopodobieństwo, że przy kolejnych planowanych projektach również skorzystamy z możliwości, jakie ona daje – podkreśla Róziecki. W przypadku zbiórki na „ Counter Terrorist Agency" w zamian za wsparcie gracze otrzymują dostęp do wersji demo i od tego momentu, aż do wydania gry, dzielą się swoimi spostrzeżeniami, czyli poniekąd tworzą grę razem ze studiem.
Portfelem już kilkunastu udanych kampanii crowfundingowych na Kickstarterze może pochwalić się PlayWay. – Planujemy w tym roku jeszcze pięć zbiórek, zarówno dla gier komputerowych, jak i planszowych – zapowiada Krzysztof Kostowski, prezes spółki. Branża wiele zyskała dzięki crowdfundingowi, m.in. dzięki temu, że skraca on dystans pomiędzy twórcą a odbiorcą.