Wartość polskiego rynku gier wideo w 2016 r. wyniosła 1,85 mld zł. Rządowe szacunki zakładają, że w tym roku przekroczy 2,2 mld. Do dalszego wzrostu mają przyczynić się programy wspierające krajowych deweloperów takie jak GameINN. Właśnie ogłoszono jego czwartą edycję. O dofinansowanie sięgające nawet 20 mln zł będą mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych spoza województwa mazowieckiego (które ma status regionu lepiej rozwiniętego). Nabór wniosków ruszy 16 grudnia i potrwa do 16 marca 2020 r.
W dotychczasowych trzech konkursach do NCBR wpłynęło łącznie 245 wniosków o dofinansowanie (72 w pierwszym konkursie, 90 w drugim i 83 w trzecim). Warto odnotować, że zgodnie z nowelizacją ustawy wdrożeniowej zmieniony został system oceny: możliwe jest poprawienie wniosku przez wnioskodawcę w części merytorycznej, zgodnie ze wskazówkami panelu ekspertów.
NCBR podkreśla, że program dedykowany jest całej branży gier wideo, nie tylko twórcom gier. Dofinansowanie w programie otrzymały już projekty takie jak platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI, gra wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach czy platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących.