Gra „Sniper Ghost Warrior Contracts" zadebiutowała 22 listopada. Została wydana w wersji cyfrowej i pudełkowej na konsole PlayStation4, Xbox One oraz PC na wszystkich kluczowych rynkach. Zebrała niezłe recenzję od mediów branżowych (średnia ocen na Metacritic wynosi 71 proc.) oraz jeszcze lepsze od samych graczy –na platformie Steam średnia jest teraz na poziomie 75 proc.
- Widzimy zdecydowanie pozytywne oceny od użytkowników zarówno na konsolach, jak i wśród graczy PC. Przekłada się to na wysoką sprzedaż, która jest zauważalnie wyższa niż poprzedniej gry w analogicznym okresie od premiery. Jednocześnie nasz zespół sprawnie dokonuje kolejnych poprawek na podstawie feedbacku ze strony graczy. Planujemy kilka dodatków, które wkrótce trafią do ich rąk. Lepiej rozumiemy graczy i budujemy społeczność wokół gry, czego odzwierciedleniem są dobre oceny gry – komentuje Marek Tymiński, prezes CI Games.
Obecnie zespół deweloperski prowadzi prace nad trybem wieloosobowym, który planowany jest na grudzień. Spółka nie kryje, że liczy na pozytywny wpływ tego trybu na zwiększenie sprzedaży.
Do globalnej dystrybucji na nośnikach fizycznych trafiło około 380 tys. egzemplarzy nowej gry. W zdecydowanej większości jest to nakład gier przeznaczonych na konsole. Na największych rynkach cena detaliczna wynosi 39,99 USD oraz 39,99 Euro. Obecnym, najbliższym celem studia jest przekroczenie 400 tys. sztuk sprzedanych w dystrybucji fizycznych nośników.
Na Steamie czwarta edycja „Snajpera" sprzedaje się lepiej niż poprzednie części, biorąc pod uwagę dzienną sprzedaż od dnia premiery. Jednak pierwsze dane sprzedażowe z platform cyfrowych dotyczących konsol pokazują, że sprzedaż ilościowa jest niższa od sprzedaży poprzedniej części gry z tej serii. CI Games zasygnalizowało dziś, że nie zamierza jej zakończyć.