– Obecnie w fazie produkcji znajdują się dwie gry: „Death Manager VR" i „Community Paintball VR". Są to znacznie większe projekty od dotychczasowego portfolio spółki, budżet produkcyjny wynosi ponad 1 mln zł – informuje Leszek Krajewski, prezes PunkPirates. Dodaje, że trwają też rozmowy z kilkoma producentami gier VR w ramach działalności wydawniczej. – Oczywiście nie przekreślamy całkowicie portowania gier na urządzenia VR, na pewno zainteresujemy się tytułem, który będzie miał potencjał – zaznacza.
Według danych przytaczanych przez giełdową spółkę wartość rynku gier VR w 2025 r. ma wynosić 42,5 mld USD, rosnąc rocznie o prawie 33 proc. Z kolei liczba urządzeń VR powiększyła się z 18 mln sztuk w 2016 r. do ponad 100 mln w 2021 r. Warto odnotować, że Facebook nie udostępnił oficjalnych danych sprzedażowych swojego urządzenia Oculus Quest 2. – Z nieoficjalnych badań przeprowadzonych wśród deweloperów, jak również niektórych informacji, które udostępnił Facebook, wynika, że Oculus Quest 2 mógł przekroczyć sprzedaż najpopularniejszego do tej pory PlayStation VR od Sony nawet trzykrotnie – sygnalizuje szef giełdowej spółki.
Niedawno w jej strukturze zaszły roszady własnościowe. W czerwcu sprzedano akcje Cube Group (14,7 proc. za 1 mln zł). Zarząd wyjaśnia, że wraz z tą transakcją zakończył się etap dezinwestycji portfela z poprzedniej działalności. Na co spółka przeznaczy pozyskane pieniądze? – Na produkcje gier VR oraz rozpoczęcie pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych nowych autorskich tytułów – odpowiada prezes.
PunkPirates ma jeszcze 20 proc. akcji Games 4Experience oraz 29,6 proc. Raion Games. W tym roku Raion ma zadebiutować na NewConnect. – To pozwoli urealnić jego pełną wartość dla wszystkich akcjonariuszy – twierdzi prezes PunkPirates.