W III kwartale 2021 r. grupa miała 16,3 mln zł zysku netto wobec 35,6 mln zł średniej prognozy analityków ankietowanych przez PAP. W ujęciu rok do roku zysk poszedł w dół o prawie jedną trzecią. Również zysk operacyjny był niższy: zarówno od oczekiwań, jak i rok do roku. Wyniósł 15,6 mln zł, a analitycy oczekiwali średnio 42 mln zł. Z kolei rok do roku spadł o 45 proc.
Natomiast przychody były o 38 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r. i wyniosły 144,5 mln zł. Ale oczekiwania rynku były jeszcze wyższe: konsensus zakładał przychody w wysokości około 175 mln zł.
CD Projekt podkreśla, że w III kwartale kontynuował prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka 2077” oraz wersją gry na konsole najnowszej generacji.
- Intensywnie pracujemy nad wersją „Cyberpunka” na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w pierwszym kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją „Wiedźmina 3” oraz dodatkiem do „Cyberpunka”. Równolegle kontynuujemy transformacje studia, która obejmuje coraz więcej zespołów produkcyjnych – poinformował Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Studio podkreśla, że na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem „Cyberpunka” oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji (ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu).