Creepy Jar zapowiada rekordową dywidendę

Studio w zeszłym roku zwiększyło przychody i zyski. Zamierza podzielić się zarobkiem z akcjonariuszami.

Publikacja: 28.02.2023 09:10

Creepy Jar zapowiada rekordową dywidendę

Foto: Adobestock

Motorem wyników Creepy Jaru jest sprzedaż flagowej gry studia – „Green Hell”. W 2022 r. spółka wypracowała 54,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 19 proc. rok do roku) oraz 36,5 mln zł zysku netto (wzrost o 25 proc. rok do roku) - wynika ze wstępnych danych finansowych. Raport za zeszły rok zostanie opublikowany 19 kwietnia. W samym IV kwartale spółka miała 6,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 7,2 mln zł zysku netto. To mniej niż wynosiła średnia z prognoz analityków.

Na koniec grudnia 2022 r. studio miało 86 mln zł środków pieniężnych i innych aktywów. Rok wcześniej było to niespełna 60 mln zł.

Zarząd spółki poinformował o zamiarze wypłaty dywidendy za rok 2022 na poziomie co najmniej 50 proc. zysku netto.

Czytaj więcej

Creepy Jar zaczęło płacić dywidendę

– Wobec bardzo dobrej sytuacji finansowej oraz rekordowych wyników wypracowanych przez Creepy Jar w ubiegłym roku, jako zarząd chcielibyśmy, aby akcjonariusze spółki otrzymali również rekordową dywidendę - zapowiedział Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jaru.

Sprzedaż „Green Hell” w ujęciu ilościowym w 2022 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,28 mln egzemplarzy, z czego 327 tys. sztuk na konsolach PlayStation i Xbox. Studio podkreśla, że od początku 2022 r. udostępniło szereg bezpłatnych aktualizacji.

Spółka pracuje obecnie nad drugim autorskim projektem („Chimera”). Nie wiadomo jeszcze kiedy odbędzie się jego premiera.

Kapitalizacja Creepy Jaru wynosi obecnie 550 mln zł. Wiosną 2021 r. spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza