Giełdowy producent i dystrybutor gier komputerowych niespodziewane zakomunikował we wtorek rano, że przesuwa o kilka miesięcy premierę gry „Sniper 2”. – Z powodu kilkumiesięcznych opóźnień w dostawie technologii leżących po stronie jej producenta prawdopodobnie nie bylibyśmy w stanie w obiecanym terminie stworzyć produktu o odpowiedniej jakości artystycznej i technologicznej – tłumaczy Marek Tymiński, prezes City Interactive.

Nie zdradza nowej daty premiery „Snipera 2”. Pierwotnie była planowana na III kwartał. – Sugerowałbym, żeby inwestorzy nie nastawiali się zbytnio, że będzie miała miejsce w bieżącym roku – oświadcza.

Nie chce komentować, czy poślizg w wypuszczeniu na rynek nowego produktu będzie miał znaczenie dla tegorocznych wyników City Interactive. Firma nie publikowała prognoz finansowych jednak z założeń programu motywacyjnego wynika, że żeby zarząd mógł objąć akcje po atrakcyjnej cenie, zysk netto powinien sięgnąć 35-40 mln zł. W 2010 r. technologiczna spółka zarobiła prawie 27 mln zł. – Zadbamy o menedżerów – ucina wątek. – Nie komentuję – odpowiada na pytanie, czy oznacza to, że spółka będzie chciała zmienić parametry programu motywacyjnego.

City Interactive poinformowało ponadto, że otrzymało od Sony Computer Entertainment certyfikacji dla gry „Sniper” na platformę PS III na terytorium Europy i Azji. Jest niezbędna, żeby gra w wersji na ten nośnik mogła trafić do sprzedaży. Obecnie dostępne w sklepach wersje „Snipera” są dostępne w wersji na komputery PC i konsolę Xbox 360. Premiera „Snipera” w wersji na PS III w Europie i Azji nastąpi 28 kwietnia. W Wielkiej Brytanii będzie to 5 maja. City Interactive zabiega również o certyfikację na rynek amerykański. Decyzja spodziewana jest w najbliższych tygodniach. „Snipera” kupiło do tej pory ponad 1 mln graczy.