Walne zgromadzenie akcjonariuszy, zwołane na 10 listopada, zdecyduje o emisji 0,5 mln walorów serii D z wyłączeniem prawa poboru. Będą stanowiły ponad 21 proc. podwyższonego kapitału. Cena emisyjna nie jest znana. – Konsultujemy tę sprawę z naszymi doradcami inwestycyjnymi. Z jednej strony chcemy zmaksymalizować kwotę, którą zbierzemy ze sprzedaży akcji. Z drugiej – musimy brać pod uwagę, że koniunktura giełdowa nie jest najlepsza i nie sprzyja plasowaniu papierów – mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11bit Studios.

Zapewnia, że cena emisyjna nie będzie istotnie odbiegała od bieżącego kursu. – Uważamy, że jest on zbyt niski w porównaniu z tym, co prezentuje firma. Musimy również liczyć się ze zdaniem dotychczasowych udziałowców, którzy nierzadko płacili za papiery znacznie drożej (roczne maksimum notowań przekraczało 25 zł – red.) – dodaje prezes. Twierdzi, że firma chce zamknąć temat emisji do końca stycznie 2012 r.

11bit Studios zamierza wydać pieniądze na zwiększenie zatrudnienia, co pozwoli na uruchomienie równoległych prac nad kolejnymi grami komputerowymi. Na razie na rynku dostępny jest tylko jeden tytuł – „Anomaly Warzone Earth" (w wersji na kilka platform). – Mamy bank pomysłów na kolejne produkty. „Anomaly Warzone Earth", które zebrało wiele nagród i wyróżnień, udowodniło, że możemy robić dobre gry. Teraz chcemy wykonać kolejny krok i zdywersyfikować portfel produktów o kolejne pozycje, żeby ustabilizować biznes – twierdzi Miechowski. Nie zdradza szczegółów. Zapowiada, że nowy tytuł pojawi się na rynku nie wcześniej niż w II kwartale 2012 roku.

Dobra sprzedaż „Anomaly Warzone Earth" powoduje, że według prezesa, 11bit Studios nie ma powodu, żeby zmieniać prognozę finansową na bieżący rok. Plan zakłada wypracowanie 1,32 mln zł zarobku przy 4,35?mln zł obrotów. Po sześciu miesiącach jest to odpowiednio: 0,32 mln zł i 1,1 mln zł.

Plan technologicznej spółki na przyszły rok zakłada zwiększenie zarobku do 1,74 mln zł, a przychodów do 6,6 mln zł.