– Od dziś jesteśmy w bardziej prestiżowym gronie spółek. Nasze walory są dostępne dla szerszej grupy inwestorów – stwierdził prezes Remigiusz Kościelny. – Ale dalej robimy swoje. Mamy plan wydawniczy na przyszły rok i robimy wszystko co w naszej mocy, żeby go zrealizować – dodał Kościelny.
Jeszcze z rana walory Vivid Games drożały prawie o 3 proc., jednak z upływem sesji kurs zaczął nurkować. Po południu za jedną akcję Vivid Games płacono po 4,9 zł, czyli o ponad 7 proc. mniej niż na czwartkowym zamknięciu. Pod koniec notowań część strat udało się nadrobić, jednak sesja nie była udana dla akcjonariuszy.
Zarząd ma plany, aby do końca 2017 r. mieć kolejnych pięć tytułów. – Teraz jesteśmy na etapie wychodzenia ze spółki jednego produktu, który w dalszym ciągu generuje stabilne przychody, do spółki, która ma szerokie portfolio gier przeznaczonych dla różnych graczy – zapowiedział prezes. – Dzięki temu to portfolio będzie znacznie bardziej zdywersyfikowane. Po drugie będziemy w stanie czerpać korzyści i rozwijać się znacznie bardziej dynamicznie mając kilka, a za parę lat kilkanaście tytułów aniżeli jeden czy dwa - stwierdził Kościelny.
Obecnie spółka pracuje nad jedną własną grą „Real Boxing". Kolejna jej aktualizacja ma nastąpić w IV kwartale. – Zgodnie z programem wydawniczym nie wydajemy wyłącznie gier, które są naszą produkcją, ale także gry tworzone przez zewnętrznych deweloperów – wyjaśnił prezes Vivid Games. Zarząd doszedł do wniosku, że oprócz wydawania własnych produkcji swoje zdolności wydawnicze oraz marketingowe firma może wykorzystać znacznie szerzej. Dlatego powstał program wydawniczy. Historycznie dla wydawcy gier czwarty kwartał był najlepszy, jeśli chodzi o wyniki. – W związku ze świętami sprzedaż znacznie rośnie. Tym bardziej że na ostatni kwartał tego roku jest już przewidziana premiera nowej gry „Heroes of Nox" – przypomina prezes. Przedsiębiorstwo ma ambitne plany na kolejny rok, w którym ma być pięć premier. – Przyszły rok będzie pierwszym przełomowym dla spółki, i to pod każdym, również finansowym, względem – zapowiada Kościelny. – Jedna z tych pięciu nowych gier to nasza produkcja, a pozostałe pozyskaliśmy z zewnątrz – tłumaczy prezes. Dwa nowe tytuły, które mają być gotowe w I kwartale 2017 r., to „Metal Fist: Urban Domination" oraz „Prime Time Rush".
Jednocześnie w piątek zarząd opublikował raport półroczny. Przychody za pierwsze sześć miesięcy tego roku wzrosły o prawie 70 proc. i wyniosły 13,5 mln zł. Zysk netto z kolei spadł o 4 proc., do 2 mln zł. Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r., a od 2012 był notowany na NC. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Światowy rozgłos firmie przyniósł „Real Boxing".