CD Projekt nie rozczarował

Wyniki studia za trzeci kwartał są lepsze od oczekiwań analityków. Inwestorzy czekają na nowe wieści dotyczące „Cyberpunka”.

Publikacja: 22.11.2019 09:59

CD Projekt nie rozczarował

Foto: AFP

Zysk netto CD Projektu w III kwartale wyniósł 14,9 mln zł i był o 15 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Natomiast w porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 3,8 proc. Z kolei przychody rok do roku wzrosły o ponad 38 proc. do 92,9 mln zł i były znacząco wyższe od szacunków analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali średnio niespełna 75 mln zł. Również zysk operacyjny przebił konsensus – spadł rok do roku o ponad 8 proc. do 16,8 mln zł wobec zakładanych przez rynek niespełna 14 mln zł.

Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki podkreśla, że przychody osiągnięte w trzecim kwartale były o ponad 38 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego rok m.in. za sprawą wzrostu sprzedaży „Wiedźmina 3”, pierwszych wysyłek wersji na konsolę Nintendo Switch oraz zwiększenia obrotów GOG.com.

Od lipca do września 2019 r. wydatki na prace rozwojowe w grupie przekroczyły rekordowe 43 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na koniec września osiągnęło poziom 333 mln zł.

- Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją „Cyberpunka”. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe. Kontynuujemy globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób – mówi, cytowany w komunikacie, Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Po zakończeniu trzeciego kwartału kluczowymi wydarzeniami dla spółki były dwie premiery, dzięki którym grupa zadebiutowała na dwóch platformach. 15 października na konsolę Nintendo Switch trafił „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, z kolei 29 października odbyła się premiera „Gwinta” na urządzenia mobilne z systemem iOS.

- Bardzo cieszy nas pozytywne przyjęcie obu premier przez graczy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż to nasze pierwsze produkcje na te platformy. Po pierwszych trzech tygodniach od premiery Gwinta na iOS 68 proc. naszych przychodów z gry pochodziło właśnie z tej platformy – podkreśla Nielubowicz.

Notowania CD Projektu zmieniają się dziś w niewielkim stopniu. Około
godz. 10 za akcję trzeba zapłacić 263,3 zł, co oznaczało symboliczny 0,1 proc. spadek względem wczorajszego zamknięcia.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?