11 bit studios miało 14,51 mln zł zysku netto, 19,59 mln zł EBITDA w I kw.

11 bit studios odnotowało 14,51 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2020 r. wobec 4,44 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Publikacja: 14.05.2020 17:41

11 bit studios miało 14,51 mln zł zysku netto, 19,59 mln zł EBITDA w I kw.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

"Wynik netto byłby jeszcze lepszy, gdyby nie niegotówkowe rezerwy tworzone każdego kwartału (do II kwartału 2020 roku włącznie) w związku z funkcjonującym w spółce Programem Motywacyjnym na lata 2017-2019. Obniżyły one zysk netto za I kwartał 2020 roku o ponad 2,05 mln zł. Ponadto, spółka zdecydowała, że w wynikach kwartalnych nie będzie uwzględniała ulgi IP Box i skorzysta z niej dopiero w rozliczeniu za cały 2020 rok" - czytamy w piśmie zarządu do akcjonariuszy i inwestorów.

"Potwierdzeniem doskonałej kondycji finansowej spółki były bardzo wysokie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej, które w I kwartale 2020 roku wyniosły ponad 24,3 mln zł. Dzięki temu, na koniec marca 2020 roku łączna wartość aktywów finansowych 11 bit studios S.A. (gotówki i jej ekwiwalentów, lokat bankowych i należności handlowych) po raz pierwszy w historii spółki przekroczyła 100 mln zł" - czytamy dalej.

Zysk operacyjny wyniósł 17,24 mln zł wobec 5,75 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł o 168,3% r/r i wyniósł 19,59 mln zł.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,59 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 14,27 mln zł rok wcześniej.

"11 bit studios S.A. w I kwartale 2020 roku udało się pokonać jeszcze jedną, dziewięciocyfrową poprzeczkę. Skumulowane przychody ze sprzedaży 'Frostpunka' i płatnych dodatków do gry liczone od premiery gry (w kwietniu 2018 roku) do końca marca 2020 roku wyniosły ponad 100 mln zł i przebiły skumulowane przychody ze sprzedaży gry 'This War of Mine', która zadebiutowała w listopadzie 2014 roku" - czytamy w liście.

Spółka zapowiedziała też, że chce zwiększyć do końca roku zatrudnienie w swoim nowym biurze przy ul. Brzeskiej w Warszawie do 190-200 osób z obecnych ok. 140 pracowników.

"11 bit studios S.A. prowadzi intensywną rekrutację do trzech zespołów, które zajmują się produkcją bądź prototypowaniem gier o roboczych nazwach 'Projekt 8', 'Projekt 9' i 'Projekt 10'. Równie dynamicznie rozwija się pion wydawniczy 11 bit publishing, który mimo ograniczeń w podróżowaniu i odwołaniu wszystkich imprez branżowych z powodu pandemii COVID-19, intensywnie pracuje nad rozbudową portfela wydawniczego na kolejne lata. Na razie w skład portfela wchodzą trzy bardzo obiecujące i daleko większe niż wcześniejsze projekty, w tym jeden z Polski. Do końca roku ich liczba powinna być jeszcze większa" - napisał także zarząd.

11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie zdobyło pieniędzy. Co teraz zrobi?
Technologie
To już pewne. Comarch zniknie z giełdy