TSG: lekka korekta po wynikach

Inwestorzy realizują dziś zyski na akcjach wrocławskiej spółki. Pretekstem do sprzedaży jest publikacja raportu za I kwartał. Wyniki są bardzo dobre, ale nieco niższe niż oczekiwali analitycy.

Publikacja: 26.05.2020 09:59

TSG: lekka korekta po wynikach

Foto: Fotorzepa/Jakub Ostalowski

O prawie 3 proc. do 525 zł tanieją we wtorek przed godz. 10 akcje Ten Square Games. Spółka wczoraj wieczorem opublikowała wyniki za I kwartał. Są zdecydowanie lepsze w ujęciu rok do roku, ale niższe (na poziomie zysków) od średniej oczekiwań analityków.

DM BDM w porannym biuletynie zwraca uwagę, że spółka na poziomie przychodów poprawiła wynik o 109,7 proc. r/r do 95 mln zł. Największy udział w przychodach miała gra „Fishing Clash" (89 proc. vs 83 proc. rok wcześniej) generując 84,7 mln zł (wzrost o 125,7 proc. r/r). Koszty marketingowe wyniosły 19,1 mln zł. Na poziomie EBITDA wrocławska spółka wypracowała 38,2 mln zł (+206,4 proc. r/r), EBIT wyniósł 37,6 mln zł (+205,6 proc. r/r), a zysk netto rekordowe 35,3 mln zł (+241,3 proc. r/r). Analitycy zwracają uwagę, że płatności od graczy „Fishing Clash" wyniosły w kwietniu 43,7 mln zł (+37,9 proc. od poprzedniego rekordowego marca), przy wydatkach marketingowych na poziomie 19,2 mln zł (rentowność 44 proc. vs 23 proc. w marcu).

Struktura geograficzna przychodów Ten Square Games w I kwartale 2020 r. była następująca: Ameryka Północna odpowiadała za 40,3 proc. sprzedaży, Europa za 41,4 proc., Azja za 13,6 proc., a pozostałe rynki za 4,7 proc. Największa część przychodów (ponad 96 proc.) Ten Square Games pochodzi z mikropłatności w grach.

- Płatności generowane przez „Fishing Clash" dynamicznie się zwiększają i przekroczyły w kwietniu poziom 40 mln zł, który jeszcze niedawno mógł się wydawać całkowicie poza zasięgiem. Grę cały czas rozwijamy, poprawiając parametry monetyzacyjne, a ponadto widzimy zwiększone zainteresowanie grami mobilnymi w ostatnich miesiącach, związane z tym, że ludzie przebywając dłużej w domach, chętniej korzystają z gier mobilnych - mówi, cytowany w komunikacie Maciej Zużałek, nowy prezes Ten Square Games. Spółka podkreśla, że nie odczuwa negatywnych aspektów sytuacji związanej z koronowirusem.

- Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. W Chinach cały czas czekamy na certyfikację gry „Fishing Clash". Jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem – Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy istotnych przychodów z rynku chińskiego – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games. Pod koniec zeszłego roku spółka uruchomiła w fazie soft launch na Androidzie trzy nowe gry – dwie gry kobiece: „Flip This House" i „SoliTales" oraz nową grę myśliwską „Hunting Clash".

- Na obecnym etapie budują bazę graczy i bardzo szybko się rozwijają. Obecnie wprowadzamy poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Wszystkie trzy chcielibyśmy udostępnić szerzej na globalnym rynku jeszcze w tym roku – zapowiada Zużałek. 20 maja WZA zdecydowało o przeznaczeniu 27,4 mln zł z zysku za rok 2019 na dywidendę, co oznacza 3,78 zł na akcję. Dzień dywidendy został wyznaczony na 29 maja, a termin wypłaty na 10 czerwca.

Na koniec I kwartału grupa mała 105 mln zł środków pieniężnych.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?