Rozgrywka "Play of Battle" będzie toczyć się we współczesnych czasach (2008-2030) i przedstawiać najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego, oddając realia współczesnego konfliktu zbrojnego. W pierwszym roku od premiery studio planuje sprzedać 300 000 egzemplarzy gry, podano.
"Crowdinvesting sprawdza się doskonale w finansowaniu projektów, takich jak Play of Battle. Liczymy na duże zaangażowanie społeczności, której wraz z pakietem akcji damy możliwość współtworzenia tej wyjątkowej produkcji w gronie najwybitniejszych specjalistów od geopolityki i gier strategicznych. Emisja pozwoli nam rozpocząć prace nad tytułem, który ma szansę wpisać się na stałe w historię komputerowych gier strategicznych. Chcemy uczynić z tej produkcji prawdziwego klasyka i nie mamy żadnych kompleksów, by zawalczyć o czołowe pozycje w rankingach popularności z najlepszymi produkcjami gatunku Grand Strategy" - powiedział prezes Play of Battle Zbigniew Pisarski, cytowany w komunikacie.
Środki pozyskane z emisji umożliwią sfinansowanie pierwszych 12-18 miesięcy produkcji gry, w tym m.in. opracowanie szczegółowej koncepcji i harmonogramu, rozpoczęcie prac programistycznych i realizację pierwszych kamieni milowych w rozwoju gry, wyjaśniono.
Spółka chce przeznaczyć na prace nad grą łącznie 3 750 000 zł pozyskanych z emisji. 150 000 zł wyda na działania marketingowe, a kolejne 500 000 zł umożliwi jej sfinansowanie procesu wejścia na giełdę, wskazano również.
Gra ma ukazać się najpierw na platformę PC i będzie dystrybuowana przez platformę Steam. Play of Battle szacuje, że w pierwszym roku od premiery sprzeda 300 000 licencji na swoją grę. W kolejnym roku zakłada sprzedaż kolejnych 150 000 - 200 000 sztuk, podano także.