„Frostpunk” jest największym hitem 11bit studios. Premiera w wersji na komputery PC odbyła się w kwietniu 2018 r. Od tego czasu gra sprzedała się w ponad 3 mln kopii, a skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach season pass, przekroczyły już 120 mln zł, przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych.
- „Frostpunk 2” to pierwszy ogłoszony projekt z trzech, nad którymi pracują wewnętrzne zespoły deweloperskie spółki - podkreśla Przemysław Marszał, prezes studia.
Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i rośnie. Sequel ma być grą o znacznie większej skali niż pierwsza część.
„W nowej odsłonie kultowego Frostpunka gracz wcieli się ponownie w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebować będzie zasobów i nowych źródeł energii. Po erze węgla nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości stanie się ropa naftowa. Gracz, tak jak w pierwszej odsłonie serii, będzie stawiany przed bardzo trudnymi wyborami moralnymi, z których konsekwencjami będzie musiał się zmierzyć” - tak grę opisuje 11 bit studios.
W ramach kampanii promocyjno-marketingowej spółka uruchomiła m.in. oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlisty. W internecie jest też dostępny trailer.