Technologie

CD Projekt zaszokował wynikami

Przychody i zyski za drugi kwartał były zdecydowanie lepsze niż spodziewał się rynek. Motorem wzrostu nadal jest kultowa seria o wiedźminie.
Foto: AFP

W całej pierwszej połowie 2019 r. grupa wypracowała ponad 214 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 168,4 mln zł oraz 52 mln zł. W samym II kwartale zysk netto wzrósł rok do roku o prawie 15 proc. do  33,9 mln zł i był o ponad 80 proc. wyższy od oczekiwań analityków.

Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu podkreśla, że największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż „Wiedźmina 3".

-  To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – wskazał wiceprezes.

Wydatki CD Projektu na produkcję gier i nowych technologii w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. Stan gotówki i lokat na koniec czerwca wyniósł 530 mln zł.

Adam Kiciński, prezes CD Projektu podkreśla, że od strony marketingowej pierwsze półrocze spółka spędziła na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowała składy pudełek z grą, ogłosiła  datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiła preordery.

- Na samych targach pokazywaliśmy fragment „Cyberpunka", który cieszył się ogromnym powodzeniem i przywiózł z tegorocznego E3 85 nagród i wyróżnień – mówi Kiciński.

W marcu zapowiedziany został „Gwint" - wiedźmińska gra karciana w wersji na smartfony. Jeszcze tej jesieni gra będzie dostępna na iPhone'ach, a w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android. W sierpniu ogłoszona została także data premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon" na Nintendo Switch. Tytuł w wersji na tę konsolę ukaże się 15 października tego roku.

Pierwsza połowa roku była również bardzo intensywna dla GOG-a. Zaprezentowana została aplikacja GOG GALAXY 2.0, która ma umożliwić graczom połączenie w jedną bibliotekę wszystkich posiadanych gier, osiągnięć oraz komunikację ze znajomymi, niezależnie od platform na których grają. Obecnie prowadzone są zamknięte beta testy aplikacji.

Powiązane artykuły