CD?Projekt Red może mieć rekordowe wyniki

„Wiedźmin 2” w wersji na konsolę Xbox360 znika ze sklepowych półek. Giełdowa firma, żeby zaspokoić popyt, zleciła produkcję dodatkowych kopii tej gry

Aktualizacja: 17.02.2017 20:59 Publikacja: 27.04.2012 01:03

Adam Kiciński, prezes CD?Projekt Red, uważa, że dotychczasowe wyniki sprzedaży konsolowego „Wiedźmin

Adam Kiciński, prezes CD?Projekt Red, uważa, że dotychczasowe wyniki sprzedaży konsolowego „Wiedźmina 2” są bardzo obiecujące. fot. R. Pasterski

Foto: Archiwum

CD Projekt Red liczy, że dzięki bardzo dobrej, tak przynajmniej ocenia zarząd, sprzedaży konsolowego „Wiedźmina 2" może wypracować wyniki lepsze niż w 2011 r.

Do tej pory, jak ujawniła spółka, klienci kupili już ponad połowę nakładu gry, która  17?kwietnia trafiła na sklepowe półki. Na premierę firma przygotowała 500 tys. kopii tytułu. – To imponujący wynik, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni – twierdzi Adam Kiciński, prezes spółki. Większość egzemplarzy rozeszła się w Stanach Zjednoczonych. Prezes przyznaje, że przy zeszłorocznej premierze „Wiedźmina 2" na komputery PC w pierwszym tygodniu fani kupili aż 400 tys. sztuk gry. Przypomina jednak, że w przypadku tej platformy gracze znali już bohatera („Wiedźmin" zadebiutował w 2007 r.), więc spółka mogła liczyć, że równie chętnie kupią kolejną odsłonę. – Jeżeli chodzi o konsole jest to nasz debiut i dopiero budujemy markę na świecie. Jak widać skutecznie – wyjaśnia.

Deklaruje, że żeby zaspokoić popyt, firma zleciła już produkcję dodatkowych kopii. – W grę wchodzi po kilkadziesiąt tysięcy nowych egzemplarzy na najważniejsze rynki – oświadcza.

Twierdzi, że spółka w ciągu roku od premiery chce sprzedać 1 mln kopii konsolowego „Wiedźmina 2". Uważa, że do końca roku może się rozejść zdecydowana większość tej puli. – Może to być nawet 80 proc. – mówi. W przypadku „Wiedźmina 2" na PC fani w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy (pomiędzy majem i grudniem 2011 r.) kupili 1,1 mln egzemplarzy gry. Kiciński zwraca uwagę, że firma na każdej sprzedanej kopii konsolowego „Wiedźmina 2" zarabia znacznie więcej niż przy wersji na PC.

Prezes przypomina, że zamierzeniem spółki do końca 2015 r. jest sprzedaż co najmniej 10 mln kopii własnych gier. – Do tej pory, według stanu na koniec ub.r., sprzedaliśmy ich 3,2 mln sztuk. Chcemy w tym roku znacznie przybliżyć się do tego celu – oświadcza.

Sukces sprzedażowy ma się przełożyć na sukces finansowy. Zgodnie z założeniami programu motywacyjnego skumulowany zysk netto firmy w latach 2012–2015 ma sięgnąć 185 mln zł. W 2011r. wyniósł 26,16 mln zł. – Nie mamy powodów, żeby zmieniać założenia. Mamy podstawy, by wierzyć, że 2012 r. może być rekordowy w historii spółki – mówi prezes.

[email protected]

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?