12 marca debiutuje „Sniper 2", nad którym pracowaliście grubo ponad dwa lata i wielokrotnie przesuwaliście premierę. Czy jest ryzyko, że termin znowu zostanie przesunięty?
„Sniper: Ghost Warrior 2" będzie największą światową premierą polskiej gry w 2013. Kilkukrotne przesunięcia premiery były spowodowane chęcią dopracowania gry oraz wynikały z pewnych aspektów technicznych związanych z CryEngine 3 – technologią, na której oparty jest ten tytuł. Jedno i drugie mamy już za sobą, gra przeszła pomyślnie certyfikacje w Microsoft oraz Sony (na Amerykę Północną). Obecnie kończymy ostatnie szlify wersji na komputery PC, gdzie zaimplementowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań.
Na rynku spekulowało się, że powodem ciągłego przesuwania premiery był fakt, że City Interactive nie potrafiło opanować silnika CryEngine 3, na bazie którego tworzony był „Sniper 2".
Takie spekulacje były nieuzasadnione i nietrafione. CryEngine 3 jest nowym silnikiem, na którym nie powstał jeszcze żaden duży komercyjny produkt z wyjątkiem gier wyprodukowanych przez Cryteck. Pierwszym takim dużym tytułem będzie właśnie „Sniper 2". Nowe silniki niosą za sobą ryzyko mające wpływ na termin realizacji projektu i tym razem zaważyło to na prace nad naszą grą. Aby ją stworzyć musieliśmy napisać masę linii kodu, dodać cały szereg rozwiązań, które nie były częścią przekazywanej nam technologii. Wiele miesięcy poświęciliśmy na czyszczenie tysięcy błędów, gdyż kod silnika jak i naszych rozwiązań, był odpowiednio świeży. Najważniejsze, że mamy to za sobą. Druga część „Snipera" jest gotowa.
Wielokrotnie zapowiadał Pan, że liczy, że sprzedaż „Snipera 2" będzie lepsza niż pierwszej części gry, którą do tej pory kupiło 3 mln fanów.