Notowany na NewConnect producent gier komputerowych miał w całym 2014 r. 17,85 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny sięgnął 12 mln zł a zysk netto 9,73 mln zł. Rok wcześniej obroty miały wartość 5,71 mln zł, zysk operacyjny 1,4 mln zł a netto 1,02 mln zł. Na koniec grudnia 11 bit Studios miał na kontach ponad 7,5 mln zł gotówki wobec 3,74 mln zł rok wcześniej.
– Skokowa poprawa to oczywiście efekt wprowadzenia na rynek jesienią „This War of Mine" – komentuje Grzegorz Miechowski, prezes notowanej na NC spółki. Przypomina, że gra, której budżet nie przekroczył 2 mln zł (zadebiutowała 14 listopada), zwróciła się już po pierwszym weekendzie po premierze. - Nasz tytuł znalazł się na pierwszym miejscu w platformie Steam, największej na świecie platformie do sprzedaży gier w postaci cyfrowej. Przez kilka tygodni byliśmy w pierwszej piątce, mimo że nasza produkcja debiutowała w okresie przedświąteczny gdy na rynek trafiają największe hity – opowiada. Twierdzi, że „TWoM" cały czas dobrze się sprzedaje, mimo że od premiery minął już kwartał. Miechowski przypomina, że wcześniejsze tytuły spółki sprzedawały się bardzo dobrze w dłuższym okresie. – W przypadku tytułów z serii „Anomaly Warzone" w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaliśmy tylko 7 proc. łącznego nakładu, jaki rozszedł się w całym cyklu życia gry – podkreśla. – To oznacza, że większość przychodów z „TWoM" wciąż jest przed nami – dodaje. Zapowiada kolejne akcje promocyjne na Steam oraz wydawanie dodatków (DLC) do gry. – Będziemy w ten sposób przedłużyć cykl życia gry a fani otrzymają nowe rzeczy do zabawy – wyjaśnia.
Deklaruje, że „TWoM" zostanie wydany w wersji na urządzenia mobilne. – Wierzymy, że potencjał wersji mobilnych jest bardzo duży, porównywalny z PC-tami. Gracze, zniechęceni prostymi, bezpłatnymi grami na komórki, zaczynają wracać do tytułów premium, za które muszą zapłacić – stwierdza. Przyznaje, że gra w wersji mobilnej będzie dedykowana na tablety. – Na smartfonach rozgrywka nie sprawiała będzie takiej frajdy – mówi. Sygnalizuje, że 11 bit Studios planuje jeszcze w tym roku jedną premierę związaną z „TWoM". – Umowa z partnerem nie pozwala nam ujawniać żadnych dodatkowych informacji – stwierdza.
W bieżącym roku spółka zapowiada dalszy rozwój Games od Republic, internetowej platformy do sprzedaży gier cyfrowych (obecnie ma w katalogu ponad 500 pozycji) oraz 11 bit launchpad, pod którym to szyldem firma wydaje pozycje innych producentów. - Sukces „TWoM" zwiększył zainteresowanie naszą inicjatywą – oznajmia. Na razie 11 bit Studios wydał jeden tytuł.
Technologiczna spółka pracuje też nad kolejną dużą produkcją o tytule roboczym „Industrial". – Naszym zdaniem to gra o większym potencjalne komercyjnym i sprzedażowym niż „TWoM" – mówi. Deklaruje, że tytuł zadebiutuje w IV kwartale. – To pozycja wokół której będziemy mogli tworzyć kolejne gry, całą serię – mówi.