CD Projekt mile zaskoczył

Studio podało rewelacyjne wyniki za 2019 r. Akcje przy wysokim obrocie drożeją dziś o 6 proc., a wycena całej spółki zbliża się do rekordowego poziomu 32 mld zł.

Aktualizacja: 09.04.2020 10:08 Publikacja: 08.04.2020 18:53

CD Projekt mile zaskoczył

Foto: Archiwum

Notowania CD Projektu w czwartek rano idą mocno w górę. Przed godz. 10 kurs rośnie o ponad 6 proc. do 327,6 zł. Zwyżce towarzyszy bardzo wysoki obrót. Od rana właściciela zmieniły już akcje o wartości niemal 60 mln zł. To dzisiejszy rekord na GPW. Wiceliderem pod względem obrotu jest PKO BP z „zaledwie" 12 mln zł.

W 2019 r. grupa osiągnęła 521 mln zł przychodów, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. To przede wszystkim efekt bardzo dobrej sprzedaży „Wiedźmina 3", w tym premierowej wersji na konsolę Nintendo Switch oraz debiutu „Gwinta"  na urządzeniach mobilnych. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w porównaniu z 2018 r. o 60 proc. i przekroczył 175 mln zł.

Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki podkreśla, że zarówno od strony poziomu sprzedaży jak i wyniku netto czwarty kwartał 2019 r. był najlepszą końcówką roku w historii studia.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z niesłabnącej popularności „Wiedźmina 3" – tym bardziej, że już za kilka tygodni gra skończy pięć lat. Wciąż docieramy do nowych fanów - w październiku ubiegłego roku zadebiutowaliśmy z nią na Nintendo Switch, z kolei „Gwint" w tym samym miesiącu trafił na urządzenia z systemem iOS – przypomina Nielubowicz.

Warto też odnotować, że pod koniec zeszłego roku zadebiutował serial „Wiedźmin" na Netflixie, co automatycznie podbiło zainteresowanie grą polskiego studia (CD Projekt z produkcją Netflixa nie miał nic wspólnego). W efekcie gra „Wiedźmin" na przełomie roku biła rekordy popularności na Steamie.

Premiera  zgodnie z planem

Obecnie najważniejszym projektem realizowanym przez CD Projekt jest „Cyberpunk 2077". W 2019 r. grupa  poniosła rekordowe wydatki na produkcję gier i nowych technologii - wyniosły one 165 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec roku osiągnęło poziom 386 mln zł.

- Poza intensywną pracą nad produkcją „Cyberpunka", duży nacisk położyliśmy w ubiegłym roku na globalną kampanię promocyjną. Po ogłoszeniu daty premiery gry oraz udziału Keanu Reveesa, który wcieli się w jedną z głównych postaci, spotykaliśmy się z fanami gier na całym świecie, biorąc udział w ponad 20 wydarzeniach branżowych na czterech kontynentach. Zainteresowanie „Cyberpunkiem" jest ogromne, co potwierdza dwieście nagród, które ma już na swoim koncie oraz świetna oglądalność trailera gry, który od czerwca obejrzano ponad 50 mln razy - wskazuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Premierę gry zaplanowano na 17 września.

W związku z pandemią koronawirusa, od połowy marca cały zespół CD Projektu pracuje zdalnie. Zarząd deklaruje, że motywacji pracownikom nie brakuje.

- Posiadamy też wszelkie narzędzia do zdalnej pracy. Działamy tak już od ponad trzech tygodni i jak na razie efekty pokazują, że jesteśmy w stanie prowadzić wszystkie działania bez większych zawirowań. Dlatego nasze plany się nie zmieniły i energicznie kontynuujemy przygotowania do wrześniowej premiery - dodaje Kiciński.

Czwarty kwartał lepszy od prognoz

W ostatnich trzech miesiącach 2019 r. zysk netto CD Projektu  wyniósł 108,9 mln zł i był ponaddwukrotnie wyższy od oczekiwań analityków  - według PAP średnia z prognoz wynosiła 52,7 mln zł, a oczekiwania ośmiu biur maklerskich wahały się od 28,4 mln zł do 94,1 mln zł.  W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk za IV kwartał wzrósł o 163 proc.

Grupa mocno przebiła też szacunki ekspertów dotyczące przychodów. Wyniosły one 213 mln zł, podczas gdy średnia z prognoz analityków sięgała 153 mln zł. Przychody wzrosły o 68 proc. w ujęciu rok roku.  Jeszcze wyższa była dynamika zysku operacyjnego – poszedł w górę o 215 proc. do 103,6 mln zł (konsensus zakładał 51,7 mln zł).

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?