Sprzedaż gry od momentu premiery przekroczyła 19 tys. sztuk. Zdaniem analityków jest to rozczarowujący poziomem, patrząc na wielkość listy życzeń (tzw. wishlista). DM BDM uważa, że niskie przełożenie zapisów na sprzedaż może być spowodowane m.in. wydaniem gry w formule wczesnego dostępu, brakiem dema i prologu oraz starzejącą się wishlistą.
Łączny koszt wytworzenia, testów oraz marketingu nowej gry na urządzenia PC nie przekroczył 1 mln zł. Gra zajęła siódme miejsce w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller. Zebrała bardzo dobre recenzje. W poniedziałek po południu odsetek pozytywnych ocen na Steamie sięgał 89 proc. (średnia z ponad 380 opinii).
PlayWay zamierza rozwijać grę. Spółki z jego grupy mają stworzyć wersje na konsole, urządzenia Nintendo Switch oraz VR.
Nowa gra najlepiej radzi sobie w Niemczech (15 proc. dotychczasowej sprzedaży) i Stanach Zjednoczonych (też 15 proc.). Na kolejnych miejscach są: Rosja (13 proc.), Chiny (12 proc.), Argentyna (4 proc.), Francja (4 proc.) oraz Polska (4 proc.).
Grupa PlayWaya specjalizuje się w produkcji symulatorów. Polyslash, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, właśnie ogłosił datę premiery „Mech Mechanic Simulator" na konsole Xbox One oraz Xbox Series X – została zaplanowana na 2 września.