REKLAMA
REKLAMA

Technologie

PlayWay zrobił niespodziankę

Wydawca gier wypracował w trzecim kwartale zysk ponaddwukrotnie wyższy niż spodziewał się rynek. Akcje mocno drożeją.

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Foto: parkiet.com

Ponad 8 proc. zyskują w poniedziałek notowania spółki PlayWay. Uwagę zwraca również wysoki obrót.  Jego  wartość – od rana -  przekroczyła już 6 mln zł. To reakcja na publikację zaskakująco dobrych wyników za trzeci kwartał. Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 26,2 mln zł. Był o ponad 120 proc. wyższy od konsensusu PAP. Z kolei rok do roku oznacza  ponad 280-proc. zwyżkę. Bardzo dobrze wypada też zysk operacyjny – wyniósł w III kwartale  około 26 mln zł. To wzrost o 120 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku i o 52 proc. wyżej niż zakładał konsensus. Z kolei przychody ze sprzedaży produktów i usług wyniosły 33,6 mln zł - przebiły oczekiwania rynkowe o 23 proc., a względem ubiegłego roku wzrost jest 62-proc.

Narastająco, w trakcie 9 miesięcy 2019 r. spółka ma już ponad 54 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Rok wcześniej na tej pozycji było 37,2 mln zł. Wiele wskazuje, że akcjonariusze mogą liczyć na sutą dywidendę z tegorocznego zysku.

PlayWay podkreśla, że w okresie trzech minionych kwartałów  prowadził intensywne działania marketingowe na rzecz gier na PC „Car Mechanic Simulator 2018", „Thief Simulator", „Uboat" oraz „Car Mechanic Simulator" na konsole Playstation 4 i Xbox One, czego efektem było utrzymanie przez cały ten okres wysokiej sprzedaży powyższych tytułów.

Z kolei w trzecim kwartale ukazały się dodatki do gry "Car Mechanic Simulator 2018" na konsole Playstation 4 i Xbox One, które znacząco powiększyły wpływy z konsol.

„Liczne podmioty z grupy pozyskały nowych inwestorów, a co za tym idzie nowe środki do tworzenia większej ilości gier. Zdaniem zarządu nowi inwestorzy działają bardzo motywująco na zespoły, które przyspieszają swoje działania. Kontynuowane były również prace w zakresie badań potencjału nowych produkcji, oraz wspieranie budowy Steam Wishlisty wielu nadchodzących gier z grupy" – czytamy w raporcie za III kwartał.

Powiązane artykuły

REKLAMA
REKLAMA

Wideo komentarz

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA