„Afterfall:Insanity” może trafić na Steam

Do końca miesiąca spółka powinna podpisać umowę z wydawcą „Afterfall:Insanity” na konsolę Xbox360

Aktualizacja: 12.02.2017 12:16 Publikacja: 10.10.2012 15:43

Tomasz Majka, prezes Nicolas Games

Tomasz Majka, prezes Nicolas Games

Foto: Fotorzepa, Andrzej Cynka A.C. Andrzej Cynka

Tomasz Majka, prezes Nicolas Games wciąż wierzy, że gra „Afterfall:Insanity" (survival horror dziejący się w postatomowej Europie) odniesie sukces. Jak na razie, w blisko rok po premierze tytuł, którego produkcja pochłonęła prawie 10 mln zł, kupiło ledwie kilkadziesiąt tysięcy fanów. Tymczasem plan zakładał, że w ciągu dwóch lat od premiery sprzedaż sięgnie 1 mln kopii. – Z perspektywy czasu muszę przyznać rację tym, którzy twierdzili, że gra była niedopracowana i za szybko trafiła na rynek – oświadcza prezes.

Globalna sprzedaż

Twierdzi, że spółka już usunęła wady i usterki, na które skarżyli się gracze. Na rynek trafia właśnie poprawiona i rozbudowa wersja gry. Jest już dostępna w wersji francuskojęzycznej. Wkrótce ukaże się też wersja angielskojęzyczna.

Kołem zamachowym sprzedaży ma być jednak wprowadzenie tytułu na największą na świecie platformę dystrybucji gier w postaci cyfrowej – Steam. Jej właściciel jakiś czas temu zmienił zasady, na jakich tytuły trafiają na platformę. O tym, czy gra wejdzie do sprzedaży decydują użytkownicy Steam poprzez głosowanie. W każdej rundzie (rozstrzygane są cyklicznie mniej więcej co miesiąc) do rywalizacji przystępuje kilkaset pozycji. Najbliższy finał planowany jest na początek przyszłego tygodnia. – „Afterfall:Insanity zajmuje obecnie piąte miejsce w zestawieniu, co otwiera mu drogę do debiutu na Steam – twierdzi Majka. Sprzedaż w kanale elektronicznym gwarantuje producentom gier znacznie większe zyski. Odpadają bowiem koszty tłoczenia gry, opakowań, transportu itp.

Konsola też będzie

Prezes Nicolas Games wciąż podtrzymuje, że „Afterfall:Insanity" zostanie również wydany w wersji na konsolę Xbox360 (do tej pory ukazał się jedynie w wersji na komputery PC). – Finalizujemy rozmowy z amerykańskim wydawcą. Spodziewam się, że do końca miesiąca podpiszemy umowę – oświadcza. Nie zdradza nazwy partnera.

Przyznaje, że ze względu na cykl produkcyjny (tytuł musi przed premierą uzyskać jeszcze certyfikację Microsoft) konsolowy „Afterfall:Insanity" może trafić na rynek najwcześniej wiosną 2013 r.

W sukces sprzedażowy polskiej gry, który w konsekwencji powinien przełożyć się również na wyniki finansowe Nicolas Games (w I półroczu spółka miała 0,78 mln zł przychodów i 0,15 mln zł zysku netto) a ostatecznie na wzrost kapitalizacji, zdają się też wierzyć akcjonariusze spółki (oficjalnie żaden nie posiada więcej niż 5 proc. kapitału). Na ich żądanie (pod wnioskiem podpisało się kilku udziałowców) na najbliższym walnym zgromadzeniu głosowany będzie projekt uchwały o upoważnieniu zarządu do podjęcia działań zmierzających do wprowadzenia spółki na główny parkiet. Obecnie wartość rynkowa spółki wynosi ok. 8 mln zł. Tymczasem minimalna kapitalizacja pozwalająca na przeprowadzkę na GPW to 12 mln euro czyli ok. 50 mln zł.

Technologie
Asseco liczy na dobry rok
Technologie
CD Projekt chce wypłacić 100 mln zł dywidendy
Technologie
CD Projekt miał 481,11 mln zł zysku netto, 469,04 mln zł zysku EBIT w 2023 r.
Technologie
Asseco po konferencji: o przejęciach i o tym czy spółka szuka inwestora
Technologie
Analitycy wierzą w AB i Asbis
Technologie
Vercom sypnie groszem