Gra Big Cheese Studio już na siebie zarabia

Koszty „Cooking Simulator VR” zwróciły się po zaledwie pięciu godzinach od premiery.

Publikacja: 02.08.2022 09:50

Gra Big Cheese Studio już na siebie zarabia

Foto: materiały prasowe

Notowania Big Cheese Studio podczas wtorkowej sesji idą w górę. Przed godz. 10 za akcję trzeba zapłacić 43,5 zł po wzroście o 2 proc. To reakcja na raport po premierze gry „Cooking Simulator VR”. Poniesione przez studio koszty gry na platformę Oculus VR zwróciły się w całości po pięciu godzinach. Zgodnie z zawartą z Gameboom VR umową, giełdowej spółce przysługuje 50 proc. przychodu ze sprzedaży gry do kwoty 8 mln zł oraz 60 proc. przychodu po przekroczeniu tej kwoty.

Informację płynące ze spółki analitycy oceniają pozytywnie. DM BDM wskazuje, że tutaj koszty zwróciły się w całości po pięciu godzinach, a np. podczas premiery gry „Green Hell VR” na tej platformie zwrot kosztów nastąpił siódmego dnia sprzedaży (+ 7 dni przedsprzedaży), a gry „Thief Simulator: Greenview Street VR” po 21 dniach.

Gra „Cooking Simulator VR” zadebiutowała 28 lipca 2022 r.

Czytaj więcej

Big Cheese Studio wierzy w rynek VR

- Zainteresowanie graczy było widoczne już od pierwszych minut od udostępnienia, co przyczyniło się do szybkiego zwrotu produkcji tej wersji. Z naszej perspektywy bardzo istotne jest to, że mamy jedną z najwyżej ocenianych gier na Oculus Quest 2. Średnia ze wszystkich obecnych ocen to ponad 4,6 w skali 1-5 - podkreśla Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio. Dodaje, że wysokie oceny powinny przełożyć się na długi tzw. ogon sprzedażowy. A to z kolei powinno zaowocować wzrostem udziału procentowego ze sprzedaży.

„Cooking Simulator” to flagowy tytuł polskiego studia (premiera z 2019 r.). Jest dostępny na PC oraz w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch, Xbox One i PlayStation 4. Pierwsza VR-owa odsłona gry zadebiutowała na platformie Steam VR 29 lipca 2021 r. i okazała się sukcesem.

Udane premiery przekładają się na wyniki spółki. Z jej zysku płacona jest dywidenda.

7 grudnia 2021 r. studio zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Kapitalizacja spółki sięga obecnie 180 mln zł. Kurs jest o prawie 25 proc. wyższy niż od ceny akcji z IPO.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza