Big Cheese Studio, które pod koniec zeszłego roku zadebiutowało na GPW, jest obecnie wyceniane o 11 proc. wyżej niż w ofercie publicznej. W poniedziałek akcje lekko drożały, do 39 zł, po zapowiedzi premiery flagowej gry spółki na urządzenia Oculus Quest 2. – Tytuł zadebiutuje na platformie Marka Zuckerberga w przyszły czwartek, 28 lipca – zapowiedział Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.
Pierwsza odsłona „Cooking Simulatora” na urządzenia wirtualnej rzeczywistości zadebiutowała na platformie Steam VR 29 lipca 2021 r. Do tej pory zebrała 844 opinie, w tym 85 proc. pozytywnych.
Zarząd giełdowej spółki podkreśla, że popyt na gogle VR w ciągu kilku lat może wzrosnąć nawet kilkakrotnie. Ocenia, że obecnie największą platformą dla tego sprzętu jest Oculus Quest 2. Do końca 2021 r. sprzedano ponad 10 mln tych urządzeń, a w tym roku sprzedaż ma sięgnąć 20 mln sztuk.
Big Cheese Studio pracuje nad kilkoma nowymi grami, ale na razie motorem wyników jest „Cooking Simulator”. Zyski wypracowywane przez spółkę i generowana gotówka pozwalają finansować inwestycje i płacić dywidendę. 18 lipca do akcjonariuszy popłynęło ponad 8 mln zł, czyli 1,94 zł na akcję. Pozostałe ponad 4 mln zł trafiło na kapitał zapasowy.
Ostatnie walne zgromadzenie, oprócz standardowych uchwał, dało zielone światło dla programu motywacyjnego. Jego uczestnikami mają być członkowie zarządu oraz kluczowi pracownicy i współpracownicy spółki. W uchwałach wskazano konkretne warunki, od których zależy udział w programie. Dotyczą one m.in. tego, jak uda się gra „Cooking Simulator 2”, oraz od postępu prac nad pozostałymi nowymi tytułami.