City Interactive: Milion kopii „Snipera 2” już trafiło do sklepów

Wczoraj w sklepach na całym świecie zadebiutowała gra komputerowa „Sniper: Ghost Wariorr 2" stworzona przez City Interactive. W Polsce tytuł pojawi się w piątek.

Aktualizacja: 15.02.2017 05:16 Publikacja: 13.03.2013 05:00

Marek Tymiński, prezes City Interative

Marek Tymiński, prezes City Interative

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

 

Produkcja „Snipera 2" pochłonęła około 20 mln zł – i to bez wydatków ma marketing i zakup silnika gry – i całkowicie wydrenowała technologiczną spółkę z wolnej gotówki. Wpływ na to miało również siedmiokrotne przesuwanie daty premiery. Pierwotnie najnowszy tytuł City Interactive miał zadebiutować jesienią

2011 r. Poślizg za każdym razem był tłumaczony chęcią jak najlepszego dopracowania gry. Żeby dokończyć prace nad „Sniperem 2", City Interactive musiało jesienią ub. r. wyemitować papiery dłużne za ponad 21 mln zł. Muszą one zostać wykupione przed wakacjami.

Brak premiery w 2012 r. sprawił, że w poprzednim roku City Interactive miało tylko 41,2 mln zł przychodów (na poziomie skonsolidowanym), czyli prawie o połowę mniej niż w 2011 r. Strata operacyjna sięgnęła 21,4 mln zł, choć rok wcześniej zysk w tej pozycji wynosił 21,2 mln zł. Na poziomie netto ujemny wynik sięgał 19,8 mln zł wobec 16,9 mln zł na plusie w 2011 r.

Marek Tymiński, prezes City Interactive, wierzy, że dzięki bardzo dobrej sprzedaży „Snipera 2" firma odniesie sukces finansowy i bez problemów wykupi papiery dłużne. – Nakład, jaki przygotowaliśmy na premierę, przekroczył deklarowane wcześniej 0,8 mln kopii. Z powodu dużego zainteresowania sieci handlowych wyniósł ponad 1 mln kopii – zaznacza prezes. Przyznaje, że City Interactive ma w magazynach przygotowaną dodatkową partię, która może szybko trafić do sklepów. I zapewnia, że sprzedaż całego nakładu premierowego zostanie zaksięgowana już w I kwartale.

Technologiczna spółka liczy też na dobrą sprzedaż dwóch płatnych dodatków do gry, które ukażą się w niedalekiej przyszłości. Pierwszy trafi na rynek pod koniec marca, drugi w połowie kwietnia.

Tymiński nie chce zdradzić, jakiej sprzedaży „Snipera 2" oczekuje w całym bieżącym roku. Ale jest przekonany, że tytuł będzie się cieszył dużym zainteresowaniem. – Nie mam co do tego wątpliwości – mówi. Według prezesa celem spółki jest pobicie wyniku „Snipera", czyli sprzedaż ponad 3 mln kopii nowego tytułu. Zdaniem Tymińskiego bardzo dobra sprzedaż gry sprawi, że tegoroczne wyniki City Interactive będą rekordowe. Do tej pory najlepszy był 2010 r., gdy premierę miał „Sniper" i firma zarobiła netto prawie 27 mln zł. – Udowodnimy inwestorom, że jesteśmy najbardziej zyskownym producentem gier na warszawskiej giełdzie – dodaje Tymiński.

Co na to inwestorzy? We wtorek akcje spółki taniały nawet o 5,6 proc., do 27,02 zł.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?