7,71 mln zł zarobiła netto grupa CD Projekt w I półroczu. Wynik był istotnie gorszy niż rok wcześniej gdy zysk w tej pozycji wynosił 13,81 mln zł. Warto jednak przypomnieć, że rok temu, w II kwartale, producent gier komputerowych wypuścił na rynek „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360 co miało skokowe przełożenie na wyniki firmy. Zarobek operacyjny w I półroczu br. sięgnął 6,98 mln zł wobec 13,86 mln zł rok temu. Przychody zmalały do 63 mln zł z 71,4 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Rok temu sprzedaż konsolowego „Wiedźmina 2" zapewniła w I półroczu prawie 18 mln zł wpływów.
Bardzo przyzwoicie, mimo braku premier, wyglądały też tegoroczne przepływy pieniężne grupy z działalności operacyjnej. Wyniosły 6,3 mln zł. Pozycja uwzględnia m.in. wydatki na finansowanie produkcji dwóch nowych tytułów („Wiedźmina 3" i „Cyberpunk 2077"). W pierwszych sześciu miesiącach nakłady na ten cel sięgnęły 9 mln zł. Na koniec czerwca, CD Projekt miał na rachunkach 26,5 mln zł. Równocześnie spłacił część zadłużenia bankowego, które zmalało do zaledwie 0,3 mln zł (czyli aż o 4,4 mln zł w porównaniu z końcem 2012 r.). – Potrzebujemy sporych zasobów gotówkowych. Produkcja gier jest kosztowna. Jeśli tych pieniędzy nie mielibyśmy, musielibyśmy prosić o wsparcie wydawców lub szukać pieniędzy na rynku – tłumaczy Adam Kiciński, prezes spółki. – Niezależność finansowa to jeden z kluczowych czynników sukcesu. Chcemy utrzymać ten stan – dodaje.
Przy braku premier kluczowe znaczenie dla rezultatów CD Projektu miał GOG.com, internetowy serwis sprzedający gry w postaci cyfrowej. Firma w pierwszych sześciu miesiącach roku miała ponad 33,3 mln zł przychodów (prawie dwa razy tyle co rok temu) i 6,35 mln zł zysku netto (zmiana o 105 proc.). – Można oczekiwać, ze względu na sezonowość, że druga połowa roku nie powinna być gorsza – stwierdza Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse.
Grupa wciąż zarabiała też na sprzedaży gier o Wiedźminie. Zarobiła na tym 2,18 mln zł. Negatywnie na rentowność grupy wciąż wpływał Cdp.pl zajmujący się dystrybucją gier i filmów innych producentów. Strata netto w I półroczu wyniosła ponad 1 mln zł wobec 0,2 mln zł straty przed rokiem. – W I półroczu 2012 r. miało miejsce kilka dużych premier, w tym „Diablo 3", którego sprzedaż sięgnęła 170 tys. kopii – przypomina wiceprezes. Liczy, że II półrocze dla Cdp.pl będzie lepsze. – Na rynek trafi m.in. konsolowy „Diablo 3" oraz kilka filmów, które powinny sprzedawać się bardzo dobrze – mówi Nielubowicz.. Przypomina, że w II półroczu Cdp.pl uruchomi też serwis cyfrowej sprzedaży filmów.
CD Projekt powoli przygotowuje się do zapowiadanej na 2014 r. premiery „Wiedźmina 3". W I półroczu spółka podpisała umowę z Warner Bros, który będzie odpowiadał za wydanie gry w Ameryce Północnej w wersji na PC oraz konsole Xbox One i PS 4. – Negocjujemy kolejne umowy dystrybucyjne. Chcemy, żeby było ich jak najwięcej, co najmniej kilkanaście, co ma pozytywny wpływ na późniejsze marże – mówi Kiciński. Podtrzymuje deklaracje, że spółka, oprócz dwóch dużych tytułów („Cyberpunk 2077" zadebiutuje w 2015 r.) planuje wypuścić na rynek dwie mniejsze gry, które powstają w nowym studio w Krakowie. – Każda zapewni po ok. 20 godzin rozgrywki – ujawnia Kiciński. Zapowiada, że pierwszy z tytułów zadebiutuje po premierze „Wiedźmina 3". Również w przyszłym roku CD Projekt wypuści na rynek grę planszową, której bohaterem będzie Wiedźmin. – Tytuł będzie też dostępny w wersji na Ipady – zapowiada Kiciński.