W tym okresie CD Projekt zarobił netto, na poziomie grupy, 7,71 mln zł. Rok wcześniej było to 13,81 mln zł. Warto jednak przypomnieć, że w II kwartale ub.r. producent gier komputerowych wypuścił na rynek „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360, co miało skokowe przełożenie na jego wyniki. Zarobek operacyjny w I półroczu br. sięgnął 6,98 mln zł wobec 13,86 mln zł rok temu. Przychody zmalały do 63 mln zł z 71,4 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Rok temu sprzedaż konsolowego „Wiedźmina 2" zapewniła w I półroczu prawie 18 mln zł wpływów.
Kluczowy wpływ na solidne wyniki CD Projektu miał zależny GOG.com sprzedający gry w postaci cyfrowej przez Internet. Firma w pierwszych sześciu miesiącach roku miała ponad 33,3 mln zł przychodów (prawie dwa razy tyle co rok temu) i 6,35 mln zł zysku netto (zmiana o 105 proc.). – Można oczekiwać, ze względu na sezonowość, że II połowa roku nie powinna być gorsza – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse.
Grupa wciąż zarabiała też na sprzedaży gier o Wiedźminie. Zysk z tego źródła w I półroczu wyniósł 2,18 mln zł. Negatywnie na rentowność grupy wciąż wpływał za to Cdp.pl zajmujący się dystrybucją gier i filmów innych producentów. Strata netto w I półroczu wyniosła ponad 1 mln zł wobec 0,2 mln zł straty przed rokiem. – W I półroczu 2012 r. miało miejsce kilka dużych premier, w tym „Diablo 3", którego sprzedaż sięgnęła 170 tys. kopii – przypomina wiceprezes. Liczy, że II półrocze dla Cdp.pl będzie lepsze.
Na koniec półrocza, mimo wydatków (tylko w tym roku wyniosły już 9 mln zł) na produkcję „Wiedźmina 3" (zadebiutuje w 2014 r.) i „Cyberpunka 2077" (2015 r.), CD Projekt miał ponad 26 mln zł środków pieniężnych. Równolegle spółka pracuje nad dwoma mniejszymi grami. – Każda zapewni po około 20 godzin rozgrywki – ujawnia Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Pierwszy z tytułów zadebiutuje dopiero po premierze „Wiedźmina 3".
Solidne wyniki finansowe zaprezentowało też CI Games (d. City Interactive). Skokowa poprawa rezultatów to efekt wypuszczenia na rynek (w marcu) gry „Sniper 2". Do tej pory sprzedała się w 1,3 mln kopii. Gros przychodów i zysków z tego źródła zostało zaksięgowanych w I kwartale. W II kwartale dynamiki wzrostu nie były już tak duże.