Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games jest zadowolony z przebiegu spotkań z inwestorami finansowymi, którym prezentował kierowaną przez siebie spółkę. Road show, który rozpoczął się w poniedziałek, związany jest z emisją 1,5-2 mln akcji serii D z wyłączeniem prawa poboru. Obecnie kapitał bydgoskiej dzieli się na 25,6 mln papierów. Papiery plasowane są w ofercie prywatnej przy wsparciu Ipopema Securities.

- Inwestorzy pozytywnie wypowiadali się na temat naszych planów i strategii na przyszłości w obszarze budowy portfela gier sprzedawanych w modelu free-2-play (F2P - tytuł udostępniany jest bezpłatnie, producent zarabia na mikropłatnościach – red.) – mówi prezes. Liczy, że zainteresowanie pozytywnie przełoży się na zapisy na akcje. – Nie sądzę, żebyśmy mieli jakiekolwiek problemy ze znalezieniem chętnych na nasze akcje – stwierdza. Przyznaje, że z uwagi na trwające IPO Wirtualnej Polski i Uniwheels, spółka zdecydowała o przesunięciu terminu zakończenia zbierania zapisów na poniedziałek 27 kwietnia z piątku 24 kwietnia. – Temat emisji chcemy zakończyć jeszcze w tym miesiącu – oświadcza Kościelny. Nie chce zdradzić jaka będzie cena emisyjna. Vivid Games zamierza zebrać ze sprzedaży papierów do 10 mln zł. – Nie sądzę, żeby cena emisyjna znacząco odbiegała od bieżącej, które dodatkowo jest zbliżona do średniej z ostatnich miesięcy, czyli ok. 5 zł – oświadcza.

W plasowaniu akcji Vivid Games może pomóc informacja, że najważniejszy tytuł, czyli „Real Boxing" w trzy lata od premiery zanotował już 20 mln pobrań. – To dobry wynik – uważa prezes. Twierdzi, że od kiery tytuł zaczął być oferowany w modelu F2P, czyli od kilku miesięcy, na swoje komórki ściągnęło go już 19 mln fanów. Dzięki temu strumień pieniędzy z mikropłatności szybko rośnie. – W 2014 r. nasze przychody z „Real Boxing" były dwa razy większe niż rok wcześniej. Dane za I kwartał również wyglądają bardzo dobrze – oznajmia. Zapowiada kolejne poprawki i aktualizacje do „Real Boxing", które poprawią jego „grywalność" i zwiększą monetyzację (przychody z mikropłatności). Najnowsza aktualizacja „Real Boxing" (King of the Ring), jest od dziś dostępna jest dla posiadaczy urządzeń z systemem iOS, a jutro trafi do sklepu Google Play.

Vivid Games zamierza wydać środki zebrane od inwestorów na produkcję kolejnych gier. W II półroczu ma zadebiutować „Real Boxing 2" a po kolejnych kilku miesiącach „Street Fighting". Również w 2016 r. planowane jest premiera „Real Casino".