Słabnąca wycena to efekt gorszych od oczekiwań wyników studia za I kwartał 2016 r. Bloober Team odnotował 0,39 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 0,2 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,4 mln zł (36 tys. zł poprzednio). Przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,78 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 1,03 mln zł rok wcześniej. Wzrosty to konsekwencja wprowadzenia do sprzedaży gry „Layers of Fear".
Notowana na NewConnect spółka tłumaczy, że zaksięgowała wpływy tylko ze sprzedaży tytułu w Xbox One Preview z 2015 roku. - Wyniki z pozostałych kanałów dystrybucji, w tym na konsolę PS4, z którą wiążemy największe nadzieje, będą widoczne w raporcie za II kwartał tego roku - tłumaczy Piotr Babieno, kierujący Bloober Team.
W marcu spółka anonsowała premierę kolejnego tytułu: „Observer". Horror z gatunku cyberpunk ma pojawić się na rynku w II połowie roku. - Najpewniej mamy w swoich rękach tytuł z potencjałem na jeszcze większy hit, niż największy dotychczas sukces sprzedażowy spółki, jakim jest „Layers of Fear" - zaznacza prezes Babieno.
Bloober Team planuje jeszcze premiery dwóch innych dużych tytułów: „Scopophobii" oraz „Medium".