Od początku roku akcje CD Projektu zdrożały o ponad 20 proc. Po udanym pierwszym kwartale drugi też zapowiada się dobrze.
– Nie publikujemy prognoz, więc nie możemy wypowiadać się na temat przyszłych wyników. Niemniej jednak w drugim kwartale byliśmy bardzo aktywni – podkreśla Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu. Dodaje, że w cyfrowej dystrybucji spółka z dużym powodzeniem prowadziła kampanię promocyjną „Wiedźmina 3", a także intensywnie reklamowała drugi dodatek „Krew i Wino", który zadebiutował 31 maja. – Tego typu akcje zazwyczaj pozytywnie wpływają na zainteresowanie graczy nie tylko aktualnie promowanym tytułem, ale i pozostałymi pozycjami studia – mówi wiceprezes.
Nie tylko „Wiedźmin"
Warto odnotować, że wraz z ostatnią premierą w przychodach spółki pojawią się też te z realizowanej w ostatnich miesiącach sprzedaży przedpremierowego zestawu dodatków oraz „Krwi i Wina". – Ujawniona w bilansie na koniec marca 2016 r. łączna wartość zaliczek na poczet sprzedaży zestawu dodatków wynosiła 64 mln zł – wskazuje wiceprezes.
Rok 2016 dla giełdowej spółki nadal będzie rokiem pod znakiem „Wiedźmina", a największym, nowym projektem jest teraz „Cyberpunk 2077". – W najbliższym tygodniu wybieramy się na największe targi branżowe – E3 w Los Angeles. Będziemy wśród największych i jedziemy pokazać coś ekstra. Uprzedzając kolejne pytanie – nie będzie to „Cyberpunk" – mówi wiceprezes.
Awans nie podbił obrotów
Jednocześnie CD Projekt systematycznie rozwija platformę cyfrowej dystrybucji GOG.com. – Wprowadzamy różnego rodzaju usprawnienia i nowinki, mające na celu uatrakcyjnienie serwisu potencjalnym przyszłym klientom i ułatwienie korzystania z niego obecnym – mówi wiceprezes. Niedawno spółka wprowadziła obsługę płatności w sześciu nowych walutach: dolarze kanadyjskim, franku szwajcarskim, koronie norweskiej, koronie szwedzkiej, koronie duńskiej oraz w złotym, zwiększając tym samym do 11 liczbę obsługiwanych w serwisie walut. Z kolei kilka dni temu – dzięki porozumieniu z deweloperami – giełdowa firma uruchomiła usługę GOG Connect, umożliwiając dodawanie gier kupionych na Steam do biblioteki GOG. – Cały czas rozwijamy też technologie GOG Galaxy i liczbę tytułów dostępnych w serwisie – dodaje wiceprezes.