Czasem próby nazwał rok 2017 DM BOŚ w najnowszym raporcie poświęconym branży gier. Jego faworytami niezmiennie są CD Projekt oraz 11 bit studios, a do tego grona dołączył jeszcze PlayWay. Te trzy spółki jak również pozostałe notowane na GPW i NewConnect ubiegły tydzień spędziły w Kolonii, gdzie do soboty trwał Gamescom.
– Polska była piątym krajem w rankingu łącznej powierzchni wykupionej przez wystawców. Do powierzchni pewnie najbardziej dołożyli się nasi dwaj „majorsi" CD Projekt RED i Techland. Ale na liczbę obecnych firm czy zaprezentowanych gier największy wpływ miały połączone polskie stoiska narodowe – komentuje współzałożyciel fundacji Indie Games Polska Jakub Marszałkowski.
Najwięksi z potencjałem
CD Projekt udostępnił stanowiska, na których można było zagrać w nową, niedostępną jeszcze w sieci wersję „Gwinta". Odbyły się też kwalifikacje, a następnie turniej.
– Zdobywca dzikiej karty Elias „Shaggy" Sagmeister został potem zwycięzcą całego turnieju i zainkasował 11,25 tys. dolarów z całkowitej puli nagród, wynoszącej 25 tys. dolarów – informuje Karolina Gnaś z działu relacji inwestorskich CD Projektu. W poniedziałek za akcję spółki płacono prawie 85 zł wobec 103,4 zł wyceny z najnowszego raportu DM BOŚ.
Zadowolenia z targów nie kryje też 11 bit studios. – Wracamy bardzo podbudowani. Wszystkie produkcje, z którymi pojechaliśmy, bardzo podobały się graczom. Przed naszym stoiskiem ustawiały się kolejki chętnych do przetestowania „Frostpunka" oraz „Moonlightera" i „Children of Morta" – mówi Dariusz Wolak odpowiadający za relacje inwestorskie. Dodaje, że w demo „Frostpunka" zagrały setki osób. – Ich pozytywne opinie i bardzo obiecujące relacje w mediach branżowych budują zainteresowanie grą co z punktu widzenia zbliżającej się premiery ma kluczowe znaczenie – dodaje. Zdaniem analityków „Frostpunk" ma większy potencjał sprzedażowy niż poprzedni flagowy tytuł spółki „This War of Mine". Obecnie za akcję 11 bit studios trzeba zapłacić ok. 190 zł, co implikuje 37-proc. potencjał wzrostu względem wyceny DM BOŚ. Jeszcze większa, bo ponad 40-proc. jest przestrzeń do zwyżki w PlayWayu.