Branżę gier czekają istotne zmiany

Streaming w chmurze i rosnące marże największych studiów kosztem platform dystrybucyjnych – w tym kierunku zmierza branża.

Publikacja: 23.01.2019 05:13

Branżę gier czekają istotne zmiany

Foto: Fotolia

Największy bierze wszystko – taki model przyszłego rynku gier wyłania się z obserwacji panujących na nim trendów. Z jednej strony obserwujemy presję na marże dystrybutorów na rzecz producentów. Z drugiej konkurencja wśród studiów rośnie. – Rynek gier cały czas ewoluuje. Zmienia się, stwarzając okazję do zarobku dla producentów. Przykładem jest wejście Epic Store na rynek cyfrowej dystrybucji, co już wywołało reakcję Steamu w postaci obniżki prowizji dla producentów najlepiej sprzedających się gier – komentuje Łukasz Kosiarski, analityk Pekao Investment Banking. Dodaje, że ostatnie kwartały to też dość niespodziewany sukces Nintendo Switch, co otworzyło nowy, duży rynek dla producentów mniejszych gier. W zeszłym roku na Steamie zadebiutowało ponad 9 tys. tytułów. Podaż jest tak duża, że teraz, aby zarobić, trzeba nie tylko zrobić dobrą grę, ale i umiejętnie ją wypromować.

Roczna subskrypcja parkiet.com za 149 zł

Zyskaj pełen dostęp do analiz, raportów i komentarzy na Parkiet.com

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?