Jakie CD Projekt ma plany po premierze?

Dodatki do „Cyberpunka 2077" i stworzenie trybu wieloosobowego tej gry – to plany studia na najbliższą przyszłość.

Publikacja: 11.12.2020 05:11

Adam Kiciński, prezes CD Projektu poinformował, że przedsprzedaż „Cyberpunka” sięgnęła 8 mln sztuk.

Adam Kiciński, prezes CD Projektu poinformował, że przedsprzedaż „Cyberpunka” sięgnęła 8 mln sztuk.

Foto: materiały prasowe

Inwestorzy wykorzystali czwartkową premierę „Cyberpunka 2077" do realizacji zysków. Rano kurs tracił 4 proc., a po południu przecena przy wysokich obrotach sięgała 6 proc.

„Cyberpunk" cieszy się rekordowym zainteresowaniem na Steamie, a przedsprzedaż wyniosła 8 mln sztuk, przebijając oczekiwania zarządu.

– Dane o liczbie pre-orderów i liczba jednocześnie grających na Steamie są bardzo wysokie, CD Projekt pod tym względem wielokrotnie poprawił osiągnięcia „Wiedźmina 3" – podkreśla Łukasz Kosiarski, analityk BM Pekao.

Sprzedaż i wyniki

Z drugiej strony płyną głosy o błędach w grze. To w dużej mierze dlatego średnia ocena graczy na Steamie wynosi 72 pkt (na 100). Jest dużo niższa niż wystawiona przez recenzentów na Metacritic (91/100).

Zarząd deklaruje, że studio pracuje nad wyeliminowaniem błędów i że zdecydowana większość zostanie usunięta. Nie odnosi się do szacunków analityków dotyczących prognoz sprzedaży gry (średnio zakładają one około 20 mln w 2020 r. i około 30 mln w ciągu 12 miesięcy). Według analityków tegoroczny zysk netto studia będzie w przedziale 1,5–2 mld zł. Czy akcjonariusze mogą liczyć na dywidendę? – Za wcześnie, by odpowiedzieć na to pytanie, nie dzielmy skóry na niedźwiedziu – mówi Piotr Nielubowicz z zarządu studia.

GG Parkiet

– Generalnie projekt należy uznać za sukces. Powstała jedna z najlepszych gier na świecie, a przedsprzedaż wydaje się być lekko powyżej oczekiwań rynku. Obserwowany spadek notowań może wynikać m.in. z tego, że inwestorzy zastanawiają się, jak będzie wyglądać krzywa sprzedaży po słabszych recenzjach i czy część graczy nie wstrzyma się na razie z zakupem, czekając na konsole nowej generacji, na których gra działa lepiej – mówi Kacper Koproń, analityk Trigon DM.

Jakie czynniki wzrostu

Oczekiwanie na „Cyberpunka" mocno windowało wycenę studia. Po uwzględnieniu czwartkowej przeceny kapitalizacja spółki wynosi 37 mld zł. To o 9 mld zł mniej niż w poniedziałek, kiedy kurs notował historyczny szczyt. Ale jednocześnie o 44 proc. więcej niż 12 miesięcy temu.

Co może być kolejnym czynnikiem wzrostu? – Nie zakładałbym, że studio zdecyduje się na kolejną franczyzę AAA (gra wysokobudżetowa – red.), raczej będzie bazować na dwóch dotychczasowych, czyli „Wiedźminie" i „Cyberpunku". Czynnikiem wzrostu może być natomiast tryb multiplayer „Cyberpunka", który zapowiadany jest na 2022 r. Zobaczymy, jakie w międzyczasie dodatki do gry się pojawią i czy spółka będzie w stanie utrzymać tzw. community graczy do premiery multiplayera – mówi ekspert Trigona.

Rynek liczy też na kolejną część „Wiedźmina", ale studio na razie nie podaje w tej sprawie konkretnych informacji, choć warto odnotować niedawną wypowiedź Marcina Iwińskiego z zarządu. – Fajnie byłoby kiedyś wrócić do świata Wiedźmina – stwierdził.

Handlowa ofensywa

Zamówienia cyfrowe odpowiadały za 74 proc. przedsprzedaży „Cyberpunka", a pozostałe 26 proc. stanowiła dystrybucja fizyczna. Jeszcze żadna gra nie miała tak szerokiej sprzedaży jak „Cyberpunk". Od 12 grudnia znajdzie się nawet w ofercie Lidla, co w przypadku premier takich produktów jest ewenementem. – W przedsprzedaży sprzedaliśmy kilka tysięcy sztuk, a w dzień premiery do południa sprzedała się podobna liczba egzemplarzy – informowała Wioletta Batóg, rzecznik MediaMarkt. – Spodziewamy się, że popołudniu sprzedaż będzie jeszcze wyższa – dodała. pm

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?