CD Projekt pokazuje wyniki. Podtrzymuje termin premiery

Zysk netto za II kwartał jest zgodny z oczekiwaniami analityków, a zysk operacyjny i EBITDA przebiły oczekiwania. Zarząd potrzymał termin premiery „Widma Wolności”.

Publikacja: 30.08.2023 18:02

CD Projekt pokazuje wyniki. Podtrzymuje termin premiery

Foto: AdobeStock

Według raportu finansowego w II kwartale 2023 r. zysk netto studia wyniósł 21,6 mln zł, spadając rok do roku o 52 proc. Był niemal zgodny (o 2 proc. wyższy) od oczekiwań analityków. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 27,6 mln zł, czyli był o 47 proc. niższy niż rok temu, ale analitycy zakładali że będzie jeszcze niższy. Spółka przebiła oczekiwania średnio o 21 proc. Z kolei w przypadku EBITDA wynik jest o 12 proc. lepszy od oczekiwań rynku. EBITDA wyniosła 52,3 mln zł i była o 29 proc. niższa niż w II kwartale 2022 r. Przychody rok do roku spadły o 7 proc. do 150,4 mln zł i były zbliżone do konsensusu.

W ujęciu narastającym w I półroczu przychody wynoszą 325,2 mln zł, co oznacza spadek o 14 proc. Zysk operacyjny obniżył się o prawie 28 proc. do 99,1 mln zł, a zysk netto o około jedną piątą do 91,3 mln zł.

Czytaj więcej

CD Projekt odkrywa kolejne karty

W I półroczu CD Projekt kontynuował przygotowania do premiery dodatku do „Cyberpunka”, czyli „Widma Wolności”. Kampania marketingowa dodatku, który trafi do graczy 26 września, wkracza właśnie w kluczową fazę.

- Intensyfikujemy działania promocyjne związane ze zbliżającą się wielkimi krokami premierą Widma Wolności. Jednym z nich jest trwający Phantom Liberty Tour, czyli seria wydarzeń skierowanych dla społeczności graczy, podczas których przedpremierowo mogą zagrać we fragment dodatku – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projektu. Spółka informuje, że kampania promocyjna rozpoczęła się w czerwcu. Od tamtej pory „Widmo Wolności” było pokazywane m.in. w Los Angeles i na zeszłotygodniowych targach Gamescom w Kolonii. - Pozytywne reakcje graczy i przedstawicieli mediów napawają nas optymizmem - sygnalizuje Kiciński.

W I półroczu poza pracą nad wspomnianym już dodatkiem studio pracowało też nad pozostałymi projektami - przede wszystkim nad pierwszą grą z nowej trylogii wiedźmińskiej. Dotychczasowa trylogia wiedźmińska sprzedała się już łącznie w ponad 75 milionach egzemplarzy, w tym trzecią część kupiło ponad 50 mln graczy.

- Łącznie nasze nakłady na prace rozwojowe przekroczyły w I półroczu 160 mln zł - informuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Czytaj więcej

Producenci gier szykują się do premierowej ofensywy
Technologie
Enterprise Investors przejmuje giełdową spółkę. Będzie delisting
Technologie
Comp warty już ponad pół miliarda. Dlaczego akcje tak drożeją?
Technologie
21 proc. w dwa tygodnie. Analitycy przewidują, co teraz czeka CD Projekt
Technologie
Vigo robi krok naprzód w rozwoju HyperPIC
Technologie
DataWalk. Wyniki za pierwszy kwartał i patent w USA
Technologie
Vigo ma umowę z NCBiR. Otrzyma dofinansowanie na projekt HyperPIC. Akcje reagują