Studio podkreśla, że choć od dnia premiery „Green Hell” w formule wczesnego dostępu na platformie Steam minęły już ponad cztery lata, to z każdym kolejnym rokiem firma osiąga coraz wyższe przychody ze sprzedaży tego tytułu. Wysoka sprzedaż „Green Hell” pozwoliła wypracować w 2022 r. rekordowe 54,9 mln zł przychodów (to wzrost o 19 proc. rok do roku) oraz 36,5 mln zł zysku netto (wzrost o jedną czwartą).

Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości blisko 28 mln zł. Pozostałe 8,5 mln zł z ubiegłorocznego zysku spółka planuje przeznaczyć na kapitał rezerwowy z możliwością wypłaty dla akcjonariuszy w przyszłości. Proponowany dzień dywidendy to 29 sierpnia, a termin wypłaty 4 września. W zeszłym roku dywidenda wyniosła 14,6 mln zł, czyli 21,5 zł na akcję.

Czytaj więcej

Creepy z dywidendą

Zarząd podkreśla, że spółka ma dobrą płynność: wysoki stan krótkoterminowych aktywów finansowych (86 mln zł na koniec 2022 r.) i brak istotnych zobowiązań gwarantuje jej komfort realizacji planów produkcyjnych. Trwają prace nad grą „Chimera”. Termin premiery nie jest jeszcze znany. Spółka sygnalizuje natomiast, że ukończone zostały kluczowe materiały marketingowe, których ujawnienie zaplanowano na II kwartał 2023 r.

„„Chimera to będzie zaawansowany symulator rozwoju bazy z elementami survivalu, z perspektywy pierwszej osoby, osadzony w scenerii science-fiction” – zapowiada spółka. Obecnie zatrudnia ponad 50 osób. Dużych zmian w zatrudnieniu nie planuje (ewentualnie będzie na bieżąco zatrudniać nowe osoby). Od 2018 r. studio było notowane na NewConnect, a wiosną 2021 r. przeniosła się na rynek główny. Obecnie jest wyceniane na 625 mln zł.