Notowania Bloobera w poniedziałek przed południem spadają o ponad 3 proc. Spółka podała wyniki za 2022 r. Cała grupa wypracowała w tym okresie 84,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i 16,5 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 62,8 mln zł oraz prawie 21 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 18,3 mln zł z 22,8 mln zł.
Rok 2022 zarząd ocenia jako udany, podkreślając że grupie udało się zrealizować niemal wszystkie plany.
„ Produkcyjnie Bloober Team nie zaliczył w 2022 r. żadnych istotnych opóźnień produkcyjnych, ani organizacyjnych. Co więcej udało nam się dołożyć elementy, których nie planowaliśmy uprzednio. Cele te udało się zrealizować nawet w obliczu zdarzeń, takich jak agresja Rosji na Ukrainę i wybuch wojny, które wpłynęły na gospodarkę i nastroje społeczne całego świata” - podkreśla zarząd w raporcie.
Krakowskie studio kilkanaście dni temu opublikowało zarys strategii na lata 2023-2027. Zakłada ona m.in., że do 2027 r. spółka stanie się światowym liderem w segmencie horroru (nie tylko psychologicznego). Strategia opiera się na trzech filarach: tworzeniu horrorów psychologicznych z elementami akcji, ekspansji poprzez współpracę z wyspecjalizowanymi partnerami oraz wolności twórczej zespołu.
Obecnie grupa zatrudnia ponad 230 osób. Pracuje m.in. nad dwiema dużymi produkcjami „Silent Hill 2” (wraz z Konami) oraz projektem C - grze na własnym IP we współpracy z Take-Two Interactive.