„Sniper” ciągnie kurs City Interactive

Marek Tymiński, prezes City Interactive, twierdzi, że sprzedaż „Snipera” przewyższy sprzedaż „Wiedźmina”

Aktualizacja: 27.02.2017 03:03 Publikacja: 11.02.2011 02:22

„Sniper” ciągnie kurs City Interactive

Foto: GG Parkiet

[[email protected]][email protected][/mail]

Siedem miesięcy zajęło City Interactive znalezienie klientów na milion egzemplarzy gry komputerowej „Sniper”. Pierwotne prognozy (sprzed roku) mówiły, że produkt kupi 200 tys. fanów tego typu rozrywki.

[srodtytul]Apetyty rosną[/srodtytul]

– Jestem naprawdę dumny i bardzo cieszę się z naszego osiągnięcia – nie ukrywa Marek Tymiński, prezes City Interactive. Deklaruje, że spółka nie powiedziała ostatniego słowa. – Chcemy w ciągu następnych 6–8 miesięcy sprzedać kolejne pół miliona kopii „Snipera” – oświadcza.

To oznacza, że sprzedaż gry osiągnie pułap, który do tej pory udało się pokonać tylko dwóm polskim produkcjom: „Wiedźminowi” (grę stworzył CD Projekt wchodzący obecnie w skład Optimusa) i „Call of Juarez” (Techland). Docelowo „Snipera” ma kupić 2 miliony użytkowników. Sprzedaż napędzać będzie wprowadzenie do oferty, pod koniec marca, wersji gry na konsolę PS III. Do tej pory w sprzedaży były jedynie wersje na komputery PC i konsole Xbox 360.

Inwestorzy bardzo pozytywnie zareagowali na komunikat o sprzedaży miliona egzemplarzy „Snipera”. Kurs technologicznej firmy zyskiwał w czwartek nawet 17,2 proc. i osiągnął poziom 34,98 zł. Był najwyższy w historii. Na koniec dnia papiery kosztowały 31,5 zł, co oznaczało 5,5-proc. zmianę.

Na fali popularności City Interactive mocno rósł wczoraj także kurs Optimusa. Zyskiwał przejściowo 7 proc. Na koniec dnia walory producenta „Wiedźmina” potaniały jednak o 3,3 proc.

[srodtytul]„Sniper 2” w produkcji[/srodtytul]

Kierowana przez Tymińskiego firma od prawie roku pracuje nad kontynuacją „Snipera”. Ma być dwa razy droższy (budżet przekroczy 6 mln zł) i sprzedać się w dużo większej ilości egzemplarzy niż pierwsza gra z serii. Produkt powstaje w wersji od razu na trzy platformy. – Nie wykluczamy, że przygotujemy też wersję na smartfony, ale nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji – zdradza prezes.

City Interactive chce bardzo agresywnie inwestować w produkcję gier wideo na tego typu nośniki. Zakłada w tym celu spółkę zależną. Zacznie działać jeszcze w tym kwartale. Podmiot planuje rozwój poprzez przejęcia, przede wszystkim poza Polską. Inwestycje mogą pochłonąć tylko w tym roku kilka milionów złotych.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?