– Zapewne zostaniemy w świecie gier RPG, bo na nich się znamy najlepiej. Ponieważ budowa mocnych globalnych brandów jest, naszym zdaniem, najlepszym pomysłem na długofalowe zyski, to można założyć, że będzie to również wieloodcinkowa saga – mówi.
Na razie firma skupiona jest na planowanej na 17 maja premierze „Wiedźmina 2” w wersji na komputery PC. Do tej pory – w przedsprzedaży – produkt kupiło 111 tys. graczy. – To bardzo dobry, lepszy od zakładanego wynik – uważa prezes.
Przychody z pierwszej puli (1?mln egzemplarzy) „Wiedźmina 2”, która trafi do sprzedaży w tym miesiącu, pomniejszone o koszty dystrybucji, w całości będą księgowane w II kwartale. Ewentualne dodatkowe egzemplarze poprawią wyniki w kolejnych kwartałach. Koszty produkcji gry szacowane są na 30–40 mln zł, nie zostały jeszcze do końca rozliczone w wynikach. DM BZ?WBK?szacuje, że łączne przychody z „Wiedźmina 2” sięgną 186 mln zł.
[ramka] [b][link=http://www.parkiet.com/artykul/1050572-Wiedzmin-bedzie-mial-kolege.html]Wiedźmin będzie miał kolegę[/link]. Z Adamem Kicińskim, prezesem Optimusa, rozmawia Dariusz Wolak [/b] [/ramka]